• Alvi

Heter du nåt vanligt/ovanligt och vad vill du då ge ditt barn för namn?

Jag har ett ganska ovanligt namn för min generation och har aldrig lidit av det. Snarare hade jag gärna velat heta nåt ÄNNU mer utstickande!
    Jag (och min man) har gett våra barn ganska ovanliga namn, för jag tycker att det är roligt att heta nåt som inte "alla andra" heter.

Hur tänker ni? Både ni som har barn och inte har barn.

Ule buku på er!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 18:20
    Ett ovanligt namn behöver i denna omröstning) inte vara Skralder Moonfighter, utan det räcker med att det är ett namn från "fel" generation. ELLER ovanligt, det går ju det med.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Heter du nåt vanligt/ovanligt och vad vill du då ge ditt barn för namn?
  • ludenben

en finne jag känner säger råddå ska det va

ludenben skrev 2008-08-03 18:52:21 följande:
    som det låter Frodo... en finne jag säger "råddå"
  • Discodivan
    Severus skrev 2008-08-03 18:35:59 följande:
    Läckra namn!!Mina 5 barn har alla fyra st namn
    tack
  • Alvi

Men Ludenben; du kan ju inte skriva "Som det låter, Frodo"... Jag hör ju inte hur det låter! Det är ju det jag vill ta reda på!

Ule buku på er!
  • Keesha

Kör på Twiggy! Utan tvekan!
    Det finns 52 st som har min dotters namn som tilltalsnamn i hela Sverige! :)

• Iskall Öl
    ludenben skrev 2008-08-03 18:52:21 följande:
    som det låter Frodo... en finne jag säger "råddå"
    Mosters man (jaakko) säger Frådåhhhh. De låter lagom fint tacka vet jag svenska
  • finntroll

Iskall Öl skrev 2008-08-03 18:55:59 följande:

Mosters man (jaakko) säger Frådåhhhh. De låter lagom fint tacka vet jag svenska
    farsan säger nå liknande haha
  • Atamon

åh vilken krånglig omröstning   Jag har ett mellanvanligt namn, sambon har ett ovanligare namn. Om vi får barn så kommer det att få ett internationellt gångbart namn utan att för det skull vara krångligt eller tillgjort. Namnet ska inte innehålla prickar som våra gör i alla fall.

• Lalalong

Tog sista alternativet, fast det var egentligen lite ljug . Jag tog den inte eftersom omröstningen var för krånlig men för att inget av alternativet stämde riktigt.

Mitt namn är vanligt och jag vill ge mina barn namn som jag gillar. Vem bryr sig om de är vanliga eller ovanliga? Vem bedömmer det förresten? Går vi efter statistiken från scb? Är det top 10 som räknas till väldigt vanliga och top 20 som bara vanliga eller var går gränserna?

Nej, jag skiter i det och väljer namn som jag tycker om helt enkelt.
    Vår dotter heter Klara. När vi skulle få henne pratade vi om namnet Vanja, men även Kerstin och Jonna var uppe på tapeten. (Själv ville jag Agnes eller Alice men mannen vägrade!!). Blev hon en kille pratade vi om Elias.
    Fick ett tråkigt mf i höstas men då pratade vi om att vi tyckte om namnet Isac eller Isa... nu när man pratar namn (inte på grund av grav... men för att det är kul) så har jag fastnat väldigt för Elliot.

Ja, det spretar lite... vissa namn är vanliga, vissa ovanligare. Känns som det kvittrar,

• Trileia

Jag och typ fyra personer till har mitt förnamn i sverige. Painigt som fan, folk tycker det är EXTREMT roligt att fråga vart V:et har tagit vägen (jag heter Ronica.. skitskoj, eller hur!!) Så då måste jag svara att prästen var full, eller glömsk eller nåt annat skojigt. Sen skrattar vi massor och sen får jag heta Veronica resten av dagen ändå.

Mina barn har vanliga namn.

• Fillay

Jag och sambon har vanliga namn, och barnen har vanliga namn. Dock är vår sons namn ovanligt i Sverige och vår dotters namn ovanligt i Norge, men sån blev det bara. Jag är norsk och sambon svensk.

Svar på tråden Heter du nåt vanligt/ovanligt och vad vill du då ge ditt barn för namn?