• Happy me

JULRECEPT för oss som planerar BAKET i tid

En tråd för oss som älskar att BAKA inför julen.

Fortare än vi anar är julen här och jag för min del vill gärna utbyta lite goda recept och tips på var vi hittar goda recept. Vem vet, kanske bilder på de resultaten också?

Det är alltså öppet för en massa gott julbröd, småkakor, mjuka kakor och så det lilla godiset förstås! Inga sillinläggningar hör hemma här, starta en annan tråd i så fall.

Välkomna!
  • Svar på tråden JULRECEPT för oss som planerar BAKET i tid
  • mammatalman

hoppas på många inlägg. jag vill oxå ha recept. planerar oxå julen. kul att jag inte är ensam

• Happy me
    mammatalman skrev 2008-08-04 09:27:46 följande:
    hoppas på många inlägg. jag vill oxå ha recept. planerar oxå julen. kul att jag inte är ensam
    Vad bra! Välkommen!

Tänker kika på mina favoritrecept senare och försöka lägga in dem. Sitter på jobbet nu, en vecka efter semesterns slut och drömmer om julledigt.
  • Turnit

Jag med....älskar att baka.....och fixa mat till jul. Och i år har vi kanske en liten ny medlem som vi ska skämma bort. Så det blir mysigt....extra mysigt.

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Happy me
    Turnit skrev 2008-08-04 09:30:14 följande:
    Jag med....älskar att baka.....och fixa mat till jul. Och i år har vi kanske en liten ny medlem som vi ska skämma bort. Så det blir mysigt....extra mysigt.
    Åh, vad härligt! Första julen...
  • Turnit

Jag har en del recept i word....säg vad ni söker så kanske jag har det

.?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • Happy me
    Turnit skrev 2008-08-04 09:32:02 följande:
    Jag har en del recept i word....säg vad ni söker så kanske jag har det
    Hm, en svår fråga... Kanske något gott bröd?

Kan ju passa på att efterlysa ett recept på ett bröd som innehåller fil och förmodligen en del farinsocker som bakas i långpanna... Det är visserligen sött men väldigt gott att äta då och då.
  • dumleanne

haha. Jag som trodde du va lite vitsig och syftade på att baka så det ligger en "bulle i ugnen" till jul.

• melodie

vilken bra tråd!! vi ska fira jul hemma hos oss för första gången i år och då vill jag baka en massa godsaker och laga julmat..

• mammatalman

jag tänkte göra ett godis o kaklandskap. istället för upplägningsfat så ska alla ta från landskapet. det ska vara peppearkakshus o pepparkaksfigurer men även marsipanfigurer o chokladtomtar

• Happy me
    mammatalman skrev 2008-08-04 09:47:08 följande:
    jag tänkte göra ett godis o kaklandskap. istället för upplägningsfat så ska alla ta från landskapet. det ska vara peppearkakshus o pepparkaksfigurer men även marsipanfigurer o chokladtomtar
    Mmm, vilken "god" idé!

Det är ju också viktigt, hur det läggs upp. Borde nog kika efter lite fina fat och korgar.

Hur länge kan bröd ligga i frysen, är det tre månader? Brukar iofs inte komma i gång med kakbaket förrän i oktober. Men till dess kanske jag har sorterat ut lite recept jag vill prova. Hur gör ni?
Svar på tråden JULRECEPT för oss som planerar BAKET i tid