• Happy me

JULRECEPT för oss som planerar BAKET i tid

En tråd för oss som älskar att BAKA inför julen.

Fortare än vi anar är julen här och jag för min del vill gärna utbyta lite goda recept och tips på var vi hittar goda recept. Vem vet, kanske bilder på de resultaten också?

Det är alltså öppet för en massa gott julbröd, småkakor, mjuka kakor och så det lilla godiset förstås! Inga sillinläggningar hör hemma här, starta en annan tråd i så fall.

Välkomna!
  • Svar på tråden JULRECEPT för oss som planerar BAKET i tid
  • tj0rvig

Förra julen gjorde jag, o ska göra i år igen morotskaka ni vet med sån philadelphia ost garnering! Tyckte smaken i kakan passade så bra t julen :)

• annicavillhabeis

Lägger till i favoriter, tycker väl kanske att det är liiiite för tidigt med planer för julbak redan nu, men bra att gå in och kolla recept å skriva upp allt man vill prova till jul

• Happy me
    MaryD skrev 2008-08-12 17:16:54 följande:
    Varför har ni hållit den här tråden gömd för mig? Jag är ju en riktig bakoman!Jag brukar baka ca 20 olika godis/bakverk till jul. Kan varmt rekomendera Leilas Brända mandlar, Tusen o en natt dadlar och minttryffel. Sen har jag några kokböcker med bara chokladrecept i, som jag brukar ta recept ur...de böckerna är guld värda
    Recept önskas! Särskilt på Brända mandlar.
  • MaryD

Happy me skrev 2008-08-12 20:59:58 följande:

Recept önskas! Särskilt på Brända mandlar.
    Jag varnar dig...de brända mandlarna är beroendeframkallande, likaså dadlarna

Gå bara in på recept.nu och klicka i höger kolumn på Leila, så kommer hennes recept upp.
  • Anna Svenssonliv

tack annau!det är inte riktigt det receptet jag menar, men jag ska ändå prova ditt recept o se hur det blir. kanske blir det lika gott! jag har sökt länge efter rätt recept men hittar det inte. synd, för det är världens godaste tårta.

• Norpan81

bra initiativ TS!! *lägger tråden i favoriter* Ska kolla lite vad som finns för att få ideer, kanske bidrar med något sedan!

• Wilmis07

Fick ett recept på ischoklad idag av en vän,hon lovade att dom skulle vara jättegoda

Ischoklad m schweizenöt.

200 g choklad
    100 g kokosfett.

Smält choklad och kokosfett,häll upp i formar och låt stelna.

Det finns bara ett vackert barn här i världen och varje mor har det.♥Mamma till Wilma 071012♥
  • saxifraga
    AnnaU skrev 2008-08-12 21:46:44 följande:
    Tipsar om saffrancheescake på guldkorn.com
    Precis vad jag tänkte tipsa AnnaU som ska ha dop! Den är supergod och julig. Cheesecake på pepparkaka!
  • AnnaU
    fristad skrev 2008-08-12 23:10:26 följande:
    tack annau!det är inte riktigt det receptet jag menar, men jag ska ändå prova ditt recept o se hur det blir. kanske blir det lika gott! jag har sökt länge efter rätt recept men hittar det inte. synd, för det är världens godaste tårta.

Ser att receptet ser lite konsigt ut. Gå in på sidan och titta där istället, det kom upp en hel del om man sökte på gullans tårta. Du kan kanske hitta det rätta!

kokaihop.se Det var vara att logga in och söka!

Svar på tråden JULRECEPT för oss som planerar BAKET i tid