• jentha

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Naima: kul att du skrivit så många inlägg... självklart är ni välkomna hit nästa vecka, vi kan väl höras? Vad skönt att det verkar funkar för Ella med den där medicinen. Ska kolla in din blogg... så du måste skriva nåt...

// jentha (¯`°?.¸ Folke och Esters mamma ¸.?°´¯)
  • jentha

God morgon, häromdagen la jag ut hela vår mörkgröna höganässervis på blocket och tänkte "den vill nog ingen ha"... Döm om min förvåning när jag nu har närapå tio stycken intressenter. Först till kvarn var en kvinna från Östhammar som ska komma och hämta tallrikarna idag. Det ska bli intressant att se när/om hon kommer. Jag har några på kö för säkerhets skull.

Vad jag inte tänkte på när jag "blockade" servisen var att den utgått ur Höganäs sortiment. Hade jag tänkt på de kunde jag nog ha räknat ut att det skulle finnas ett intresse hos dem som vill komplettera sina serviser. Men det är alltid lätt att vara efterklok - nu slumpade jag bort den billigt (och syftet var ju att bli av med den!)

Jag funderade lite på tradera, men har aldrig "traderat" så det blev blocket. Barn05 jag vet att du "traderar" en massa. Skulle behöva en liten introduktion tror jag... Har fått blodad sälj-tand och har mer saker att sälja.

06mamma: jag tycker också att det vore trevligt med en mamma-kväll - vi får väl försöka få till det innan jul?

Irmis: vad härligt att ha en solsemester att se fram emot. Förhoppningsvis reagerar A inte nåt på vaccinationerna.

Kråkan: vilken härlig helg ni verkar ha haft! Jag har funderat på att ge sambon nån stand-up eller föreställning av nåt slag i julklapp, börjar bli dags att kolla det snart...

• jentha

oj, oj, oj, vilken snackig kvinna som köpte mina tallrikar. Hon stod och babblade i närapå en halvtimme... tur att Ester började gnöla efter mat, för då åkte hon... phu!

Chotte: Jag hoppas att ni slipper en omgång till med hosta och snuva.

• jentha

Idag när jag hämtade Folke på dagis sa hans fröken att han hade varit ledsen och gråtit när de skulle vila. Han hade ropat efter "Esse"...

Sötisen hade längtat efter sin syster!  Esse = Ester

• jentha
    barn05: åh vad söta dina S-tjejer är!! 

svalan: vad skönt om det verkar ordna upp sig på jobbet. Bra att det händer nåt när du säger ifrån!

Jag har bloggat flitigt idag - tre inlägg... hade tydligen mycket att säga (eller spenderar för mycket tid framför datorn?) http://jennymariasblogg.blogspot.com/
  • jentha

Vad mörkt det är ute... helt plötsligt var det mörkt ute när vi gick upp och det är fortfarande mörkt, fast sambon och Folke redan åkt till dagis. Lite trist va? Nästa söndag (den 26) är det slut på sommartiden.

Naima: visst är det kul med bloggen, ska kolla in vad du trixat med...

Idag ska jag ringa byggarna som ska bygga till åt oss och bestämma tid för kontrakts-skrivning. De har föreslagit att börja med att bygga ut rummet på övervåningen och sedan ta badrummet efter jul, men vi vill hellre göra badrummet först. Rummet där uppe kan vänta till i vår - det klarar vi oss utan ett tag till. Jag får se vad de säger. Det vore ju bra om det blir klara med badrummet innan jul...

• jentha

Vi ska träffa byggarna och skriva på måndag. Sen hoppas jag att de kan komma igång så snabbt som möjligt. Vi kommer antagligen att flytta hem till mina föräldrar under tiden...

Annars har jag mest blivit nedspydd idag känns det som - det är baksidan av att ha en bäbis. Tur att det inte syns så mycket på soffan när det väl har torkat OCH fått veta att min bästis som väntar sitt tredje barn (det var inte planerat) inte bara väntar ett barn, utan två. Hon ska ha tvillingar! Så i maj blir hon fyrabarnsförälder...

• jentha
    Ia: oj, din stackare...

Fick just reda på att min brorsa och hans fru ska separera...
  • jentha
    Ia: nej det har inte hunnit med barn - som tur är.
    De ska ta "time-out" ett tag. De träffades här i Sthlm, men nu vill hon flytta hem till Norrland där hon har sina föräldrar, syskon och kompisar. Brorsan vill inte lämna sina föräldrar, sin syster (mig) och sina kompisar här. En svår sits.

Det som är bra är iaf att de är vänner och överrens och vill ta paus båda två. Vi får se, de kanske hittar tillbaka. De ska gå i nån parterapi också.
  • jentha

kråkan: det är inte helt lätt med två barnstolar. Folke sitter i baksätet bakom passagerarsätet med sin stol och babyskyddet sätter vi bakom förarsätet, men när sambon kör bak det sätet till sin sittposition så är det precis så babyskyddet får plats. Vi har en Saab 9.5. Egentligen ska vi flytta Folkes stol bakåt lite. Nu står hela stolen på sätet, men när de passertat 11 kg ska den stå men "klacken" över kanten på sätet (så det blir bättre plats för barnets fötter), när vi gör det kommer det bli trångt på passagerarsätet fram... Men "alla andra" klarar det ju... så det får väl lösa sig. Det är ju mest när man kör långa sträckor det kan bli jobbigt för framsätespassageraren som får det lite trångt om benen. Funderar på att sätta Folkes stol i mitten bak (det är ju dessutom säkraste platsen) för att se hur det blir med utrymmet. Båda våra stolar är Acta Graco.

Idag kommer Folke och Esters farfar + fru och hälsar på.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare