• Ia 70

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Chotte skrev 2008-08-06 11:17:59 följande:
    Grattis Kråkan! Ojojoj vilka bebisfabriker som pågår! Själv känner jag fortfarande att det är några år till nästa pga karriär och annat. Undrar vem som kommer härnäst? Ia: Stackars Leia! Molly vurpar också ibland eftersom hon ska klättra upp överallt och t ex åka rutchkana själv...Molly har strl 21 i stövlar och de är fortfarande jättestora! Hon gillar inte alls att ha dem på sig eftersom de ramlar av hela tiden. Hon har haft regnkläder sedan i våras pga dagis och de är i strl 86 tror jag (mest maken som har koll på sånt nu faktiskt). Men hon är så söt i dem, ser ut som en liten tomte.Själv sitter jag på jobbet. Har fortfarande inte ställt om sedan semestern, är så sömnig hela tiden! Och just när jag har ställt om är jag ju ledig igen... Dagens I-landsproblem... Nä, back to work. Ha det bra!
    Jag drömde att det var panda som blivit gravid oxå...Hur e de med den sake Panda, va de en sanndröm
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70
    Svalan o jentha: Verkar som om ni o barnen hade det trevligt i går

-------------------------------------------------------------
    I går kom sonen hem fr Öland. Bruuuun som en pepparkaka så han har haft det bra minsann o som sagt i dag fyller han 12 år Min lilla kille e snart tonåringFörvånad

Jag har bjudut in en tjej hit som fick barn i april-07 o bor i Stockholm, tänkte vi behöver lite friskt blod. Får se om o när hon kikar in.

Vilket regnväder----Men jag tycker det e sååå mysigt Vaknade flera gånger i natt av regnet, de enda va väll att det var mindre kul att ta sig till jobbet, nu behöver jag inte gå ut förrens kl 16.00.

Ha en trevlig helg om vi inte syns innan.
  • Ia 70
    jentha skrev 2008-08-08 08:52:34 följande:
    Jag har också legat och lyssnat på regnet inatt. Man får bara hoppas att det är lite uppehåll när man är ute. Jag ska hälsa på två kompisar idag och önskar bara lite uppehåll under transportsträckorna - tror ni att jag får det?
    Mmmm om du går nu...så klarar du dig
  • Ia 70
    Snart snart skrev 2008-08-08 11:28:00 följande:
    Hej på Er.Tack Ia för inbjudan.Hoppas att jag ska kunna leva upp till förväntan med friskt blod Får återkomma med en presentation av mig och Freja senare för nu håller hon på att riva stället / Ss
    Tjeeeeena tjejen Kul att du besöker oss, see ya.

Någon som ska på 080808 festen i dag? Tråkigt med vädret bara...Hoppas att det inte blir alltför regningt, men det ser ju inte så ljust ut om man säger så...
  • Ia 70

God förmiddag, snat ska jag i väg till SATS o träna

Jentha: Otroligt dansant son, tror vi får träna här hemma. Det här med att snurra vet nog inte L vad det betyder. Vilket IKEA temwork Ni hade. Skönt att inte behöva snurra runt där o slippa lockelserna att handla mer än vad man egentligen tänkt sig

Panda: Då e jag inte helt ute o cyklar

• Ia 70

Skickade för snabbt...

S S: Här e en till som sprungit in i väggen (för länge sedan), men är på banan igen med medicinering o läk. kontakter till o från. Har haft "dessa" problem egentligen större delen v mitt vuxna liv. Slutade medicinera när vi ville bli gravida, men blev akut dålig när Leia var 3 månader o var riktigt dålig i fem månader. Nästa gång kommer jag att fortsätta medicinera o hoppas kunna njuta av en ev. ny bäbis ngn gång 2009-20010

Nä nu måste jag nog gå till SATS....Sedan ska vi fira min pappa som fyller år i dag
    Trevlig sönda alla mammor!

• Ia 70
    jentha skrev 2008-08-10 23:34:10 följande:
    Nu är jag äntligen klar med garderoberna... nu är alla grejer i dem på plats och det mesta runt om kring - bortstädat. Nästa projekt är Folkes rum... Jag kan berätta för er att det är jäkligt jobbigt att skruva fast hyllor i en garderob med en stor gravid-mage... usch vad otymplig jag har känt mig idag. Nu go'natt - i morgon UL... Folke somnade utan napp även ikväll... och fick gröt istf välling till kvällsmål.
    Duktig du e O Folke med för den delen, verkas som om han slutar med napp nu. Långt ifrån att L kommer att göra det, men det funkar bra, hon har flera nappar i sängen o stoppar själv in en om hon vill/behöver. Napp o "gossakossan" ska de vara.
    Lycka till på UL, berätta hur det gick

Svalan: Vi funderar oxå på Lillskansen någon dag, tror de kan bli en hit.
    O säger desamma, länge sedan man hörde av: Froggel, Vege och Yaz.

--------------------------------------------------------------------------------------------

I går firade vi min pappas 68 års dag, god mat som vanligt, men attans va trött jag var. Gick o la mig redan srax efter nio.
    Leia sov oroligt i natt o jag var uppe ett par gånger. Sedan vaknade hon kl 06:15 av min väckarklocka. Hon fick välling o somnade om hos pappa.
    I dag jobb som vanligt o min kollega e tillbaka så nu e allt som det brukar vara o jag slipper sitta ensam o uggla i min stora reception.
    Ha en underbar dag!
  • Ia 70
    Irmis: Låter tufft. Ger dig en styrkekram, dåligt av dem att ställa in så där i sista
    kvarten...
    Skönt med träningen ändå, jag har äntligen kommit i gång, men har problem med min rygg men känner samtidigt att för att jag ska bli bättre måste jag träna muskelaturen i ryggen, men framför allt magens o hitta rätt hålling (magstöd) Hoppas att detta e ngt övergående i alla fall för de gör sketa ont, dock inte spec. när jag tränar.

S S: Tjeeeeeena: Läget under kontroll? Jobbar jag håller jag ångesten i chakt....
    Combat har jag aldrig prövat, men men har hört talas om det Men mina "naglar" skulle inte klara av det! Hahaha näe inte fåfäng alls...I dag ska jag plocka ögonbryn o i morrn ska jag på Laser o se om de kan ta bort en ev två födelsemärken/leverfläckar jag har i ansiktet.

Har alla kvar spjälsäng eller har ngt bytt ut till "vanlig säng" förrutom jentha som inhandlat en till F.
    Tanken finns där, men då det skulle va skönt att slippa lyfta i o ur, men jag fasar för att de kommer att bli spring på natten då/om hon vaknar o vill komma till oss.
    Vet att sonen fick en vanlig säng när han var ungefär som Leia, men han måste ha varit ett väldigt stillsamt barn, har inget minne av att han gick upp på natten.
  • Ia 70
    jentha skrev 2008-08-11 17:17:50 följande:
    Var på UL idag för att se att moderkakan inte ligger för livmodermunnen - den låg nära på rutinUL i v 20 så det här vara en extrakoll. Allt såg bra ut, moderkakan hade flyttat bort sig en bit och bebisen verkar vara en riktigt normal sådan.
    Så skönt!! Ha de gött, nu e ögonbrynen plockade o magen mätt av sambons goda middag. Nu fattas bara att lägga sig på soffan, kolla nyheter
  • Ia 70
    Kråkan: De va jag som frågade om stolen med. Var kan man hitta RuffTuff stol? Blir nyfiken på hur den ser ut men hittar inget på nätet.
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare