• barn05

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Vi har tack och lov klarat oss ifrån allt för stora bakslag på dagis. S trivs bra...tror jag...men hon är extremt trött när jag hämtar henne och storasyster. Vi går oftast bara hem och hon vill mest sitta i mitt knä med nappen och mysa. Blir ledsen bara jag sätter ner henne så det är liiite svårt att fixa middan.

Jag är avis på dig 06mamma som kan cykla till jobbet. Jag tar ju bilen och köar mig igenom E4an och tunneln Men snart, 6 veckor kvar, så flyttar kontoret till Solna och då ska jag försöka cykla och promenera. Blir en hel del uppförsbackar för mig oxå då!

Äntligen fredag! Det är så seeegt på jobbet. Min handledare är borta på säljutbildning för andra dagen i rad så jag vet inte vad jag ska ta mig för. Har massor av frågor hur jag ska gå till väga med olika projekt. Suck!! Nåja, det är ju inte mitt fel att han är inte är här och handleder mig så det är väl bara att avvakta till måndag och ta nya tag då.

Nu ska jag kolla prognosen för helgens väder. Om det blir uppehåll åker vi nog till landet, annars stannar vi i stan. Jag har massor av småfix att göra men känns som att jag aldrig får något gjort när maken och barnen är hemma. Måste nog bli mer effektiv. Hur är det med er andra, hinner ni sy gardiner, rama in kort, baka kakor och vika barnens kläder???

• barn05

Skönt att höra hur det funkar hemma hos er! Är dock "lagomt" avis på Ia som har en man som bakar och lagar mat

06mamma: Gärna lunch nästa vecka. Vad sägs om torsdag den 18/9 kl 12 i Nacka Forum? Jag kan även tisdag och fredag.

Trevlig helg på er alla! Ikväll ska jag laga ett nytt recept från Leilas kokbok. Smarrigt värre hoppas jag att det ska bli

• barn05

jentha: Du kanske skulle kolla upp blodtrycket så du inte riskerar få havandeskapsförgiftning eller nåt sånt. Huvudvärk brukar vara första tecknet! Kom ihåg att dricka mycke vatten oxå...

Irmis: Ja jag jobbar på Strålfors och vi sitter i Nacka Strand men ska flytta till Huvudsta om 4 veckor

06mamma: Jag mailar dig...är dålig på att kolla inläggen här regelbundet.

Kråkan: Förstår att du har det jobbigt med bitarna på dagis. På S dagis är det en pojke som bitar och personalen måste vara efter honom heeeeeeeeeela tiden. Föräldrarna verkar inte bry sig heller vilket är märkligt. Jag har varit med om att stora S bet lillasyster ett par gånger när hon var nyfödd och jag blev helt hysteriskt rasande. Sedan dess har stora tjejen aldrig gjort det igen. Hon förstod nog på min reaktion att det var FEL.

Jag har tre "hostare" hemma! Har som tur är klarat mig själv ännu. Tjejerna har inte haft någon feber men hostan är besvärlig på nätterna och på morgonen.
    Idag skulle stora tjejen på utflykt till skogen med dagis. Jag gjorde matsäck att skicka med och hon var så lycklig att få bära sin ryggsäck med lunchen.

• barn05

Ser fram emot en spännande dag på jobbet... Fick ett mindre utbrott på min chef igår eftersom jag helt saknar riktlinjer och tydliga besked om vad som förväntas av min tjänst. Jag avskyr att bara "jobba på" och gissa mig till vad jag ska göra. Detta var just före lunchen och när jag kom tillbaka från lunchen hade jag fått kallelse till löpande gruppmöten samt ett omedelbart möte ang mina kommande uppgifter. Shit vad hände?!?! Plötsligt kände jag mig skitnöjd att jag hade reagerat och tagit till de stora orden för annars hade han nog aldrig fattat vad jag saknar i min jobb.

• barn05

GRATTIS i efterskott Irmis, hoppas du hade en bra födelsedag!

• barn05

jentha: JA ring MVH, man ska vara lyhörd på kroppens signaler så nära förlossning.

• barn05

jentha: Skönt att du var ner och kollade, alltid bättre med en koll för mycke än för lite.

• barn05

Puh vilken kväll! Äntligen sover mina små monster... Hade en plan att först lägga lilla tjejen och sen den stora men den planen sprack direkt! S vägrade somna, skrek som bara den i sin säng vilket slutade med att jag fick ta upp henne igen. Bära omkring henne medans jag borstade tänderna och läste saga för stora tjejen. Sen gjorde jag ett nytt försök med läggning och vi hamnade såklart i vår stora säng där hon till slut somnade. Shit vad stressad jag blir när båda skriker och gråter samtidigt. Inte mycke att göra än att hära ut...
    Som ni förstår är maken borta ikväll. Tur att det inte händer så ofta numera för såna här kvällar orkar jag inte mer än högst en gång i veckan.
    Nu blir det te och chokladboll framför TVn Insåg precis att jag missat IDOL...

• barn05

Ia: Varför ska ni till BUP med sonen. Mår han inte bra? Känns som att jag kanske missat något här...

• barn05

Måste göra lite reklam för mig själv Jag har börjat skriva på en Blogg som ni gärna får besöka. linaplina.blogspot.com/

Jag kan tipsa alla som har ett par minuter över att skapa en blogg. Det är jätteskoj! Jag har några kompisar som skapat bloggar för deras barn oxå men så långt har jag inte kommit, än så länge får det räcka med en gemensam.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare