• Ia 70

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

Svalan: Det är varierad konsistens, ibland korvar som hinner bli utplattade innan man fått tag på busungen, ibland lösare, kan inte se ngt samband med vad hon ätit, lite hipp som happ.
    Leia älskar majskolvar (kokta) o grovt bröd o banan. Hon äter fakstiskt det mesta i matväg inkl. Serbiska delikatessen (friterade fettklumpar) Och Samiska Renchips. Öl är oxå jättegott
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70

Jaha då var laserbehandlingen avklarad, han tog båda två. Allt gick bra förrutom att bedövningen på första fläcken inte riktigt räckte till o det gjorde ont. Han vart lite förvånad, men som vanligt e det väll så med mig att jag tål "för mycket" Kommer ihåg samma sak när de skar bort ett märke på ryggen för många år sedan, det kändes det med. Nåja andra gick bättre även om det va jobbigt att försöka slappna av då jag ändå var rädd att det skulle göra ont...Nu e det bara att vänta o se, inget förband (tur det då de sitter i ansiktet) ska bara ha antibiotikasalva efter att jag tvättat ansiktet o om ca 8 dagar har jag två skorpor kvar som kommer att lossna o förhoppningsvis se bra ut under
    Sedan fick jag råd om en blommande fläck bakpå rumpan som kommer o går. Ngt slags virus hade jag tippat på o i natt blommade det upp igen... (brukar komma när jag sovit dåligt, kännt mig stressad eller haft ngn förkylning i kroppen. Han sa att det ligger på "djupet" i huden/kroppen o att vi skulle testa ett antibiotika i tio dagar o förhoppningsvis ska jag sedan slippa dessa utbrott. Fick första när jag väntade Leia o sedan har det återkommit ett par gånger/år.
    O så har jag äntligen bokat tid till Narkoskliniken för ett tandläkarbesök, det var mer än fyra år sedan sist. (jag har klarat mig utan narkos o eller lustgas (som kostar extra) men utrustning finns om man behöver. För mig räcker det dock med att det e en lugn miljö med få patienter o en tandläkare som har "silkeshänder". Ja vad har jag mer inplanerat?? Jo en fransfärgning och en manikyr o så borde ja gå till frissan igen I går skämtade jag inför sambon att detta kanske e en begynnande 40 års kris, men i ett possitivt tecken = ta hand om o unna sig själv lite lyx. Ursäkta långt inlägg, men e inne i en sådan aktiv/rastlös period att fingrarna bara skriver o skriver

Jentha: INte långt kvar

Kråkan:
    ooo fem månade kvar, rätt skönt kan jag tänka mig. Mår du bra nu. Får se om det blir ngt 3D Vi har sedan tidigare kommit överens om att inte kolla kön vid en ev. nästa graviditet, får se om jag kan hålla mig. Men men vi har ju inte ännu startat men hoppas på en 09:a vi med

Irmis: Spännande med inskolningen o hembesök, det kommer jag i håg att vi gjorde när jag jobbade inom förskolan, mycket bra o givande Känns de ok att snart börja lämna iväg honom. Jag tycker att det känns så skönt o tryggt att veta att L e hemma hela året ut. O få chans att fortsätta bättra på sitt immunförsvar för nu har hon klarat sig hyffsat ok den sista tiden. Bara det där exemen som kommer o går hela tiden.
    Lycka till!! O vi får väll ta o luncha ngn dag framöver. När börjar du jobba?

• Ia 70
    Irmis: Tror att det kostar ca 550 för helt nya naglar o sedan påfyllning ca 300 kr vid behov.
    Ja mycket kan ju hända med de små, ena stunden e de på ett visst sätt o andra på ett annat.
    Felix o Leia brukar leka o busa, men F har svårt trots sin ålder att se när L inte orkar eller vill mer o han fortsätter att "reta" upp henne tills hon blir jättearg o ledsen. I går på Pris Extra hade det tydligen hänt o det slutade med att folk stirrade o kom med komentarer om "den skrikiga ungen" o Felix stack därifrån, ledsen.
  • Ia 70

Lycka til alla som ska ha inskolning

Kråkan: Tack kollat på den.

I dag gick brandlarmet hos oss. Vet Ni hur jobbigt det e att springa fem trappor upp i huset...längst bort...O det för ingenting. Men men vi fick trimma organisationen i alla fall. Terorin är att ngt öppnat diskmaskinen o ånga har slagit upp = känsliga deckare. Sist var det en brödrost o innan det poppning av popcorn på Idrottsförvaltningen.

Helgen med en jobbandes sambo gick bra, njuter så mycket av att va hemma med L nu när jag jobbar i veckorna. Hon e så gosig just nu men pratar fortfarande inte, annat än mamma o FF (Felix) o dä. Vet ju att det kommer, men sonen var mycket tidigare.
    Hur går de för era?

• Ia 70
    Irmis skrev 2008-08-18 19:54:37 följande:
    Vi har en Stokke tripptrapp och är nöjda. Har haft den sen A var 4 månader så jag har vant mig vid benen...Idag är hembesöket avklarat. Var kul, kom en jättetrevlig tjej och lekte en halvtimme med A. Imorgon ska han och maken iväg till förskolan.Hur har det gått för er andra?
    Skönt att besöket gick bra, alltid lite pirrigt.
  • Ia 70
    miss lyckad: åååå inte visste jag att Ni var i bäbisverkstan igen. Vad kul Hoppas på ett + här i höst då
  • Ia 70

God dagens, kul att läsa om alla inskolningar, men finns det ngn mer som väntar till januari?

I morse vaknade Leia samtidigt som jag, har lite tajt med tid på morgonen o hon ingår inte i mina morronrutiner, men jag hann med att byta bajsblöja o göra välling. Hon gick glatt till pappa i sovrummet o kröp upp för att få sin frukost, o vinkade hej då till mig, så sötis.
    Hon e så himla rolig nu, vet Ni vad hon lärt sig...jo att "prutta på beställning" Säger man- Kan Leia prutta? Så tar hon i o pruttar ibland om det går, sambon har inte sett det så i morse när jag pratade med henne på telefonen frågade jag henne om hon kunde prutta o I bá ååå hon tar i o tar i o spänner magen... Men det kom inget då inget fanns att prutta ut

Irmis: Vart fick A plats ngn stans?

• Ia 70
    Svalan: Såg på Facebook i går så...GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN

miss lyckad: Åååååå vad jobbigt, man blir så berörd när de e så ledsna

Irmis: Aha okey. Är det hyffsat nära där ni bor?

Snart snart: vinkelivink, en till som chansar på januari, skönt att veta att vi inte e ensamma. Det e helt sjukt galet med  dagisplatserna...Grrr o morr

I går var jag inne o kollade Leias köplacering
    Hon har stått som nr 9 som bäst, men nu halkat ner till nr 10 o övriga ställen oxå ner ett happ, så det ser inte så ljust ut.
    Varför halkar hon ner? Är det syskonförturer eller? Börjar bli oroligare o oroligare o Norrmalm vågar ej heller sia om januari då systemet e så nytt. Det lär ju vara lika tajt i närliggande områden med kan jag tänka mig.

I går var sambon i vasaparken tillsammans med 100-tals andra, helt galet tydligen....har ni tips på andra bra parker i området att gå till förrutom Kronis?
  • Ia 70
    S o S: På stadsdelens hemsida www.stockholm.se kan du söka efter Förskola/skola i översta listen, sedan förskola i vänstra listen, sedan längst ner på sidan till höger står det: Logga in på din Barnomsorg Med ett bank-ID kan du sedan se din köstatus till de fem förskolor du valt (kommunala) De privata har ju egna köer o gör lite som de vill
  • Ia 70
    miss lyckad: Härligt!!!, vad skönt för er

Svalan:Kul att det går så bra, jag hade en jättetuff inskolning med Felix.

Har nu ställt Leia i flera privata köer så nu kommer jag inte ens ihåg vilka...Hmmmm men det visar sig väll.
Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare