• Ia 70

Ia´s Stockholms morsor babblar vidare

jentha skrev 2008-10-10 07:40:16 följande:
    God morgon, idag fick storebror gå till dagis så jag och lill-pruppan är ensamma hemma. miss l: jag har aldrig hört talas om en katt som bryter sig in i en brödpåse förut Vad har hon för traumatisk bakgrund?chotte: hur är det med snuvan idag?Ia: jag drömde att vi (äntligen) träffades inatt...
    Fniss, ja de e verkligen på tiden Ska bara bli friska, om man nu blir det ngn gång. Ska till läk i dag o få sjukskrivning för i dag (har ju varit hemma sedan i fredags)

--------------------------------------------------------

Leia e dålig, det hade gått ok fram till mellis i går sedan febrig (när Iprenen slutat verka)
    Fick Alvedon hemma o piggnade på sig lite.
    Innan hon skulle sova fick hon nässpray...när vi tittade till henne när vi skulle lägga oss så hade hon blött massor stackaren, men hon sov så gott o tungt att vi inte hade hjärta att ta upp henne...
    Så INTE mer nässpray för denna damen, kanske det funkar bra med koksalt eller e det starkt för näsans slemhinnor med?
    I morse var hon relativt pigg så sambon tog henne till dagis i alla fall. Men känner att hon egentligen skulle behöa vara hemma men sambon jobbar o jag ska till läkaren nu. Antar att de ringer om det inte funkar. Fröken sa att typ alla är förkylda nu.

Ha de gott nu läkaren o köööööa, min läk. e som vanligt inte där. Men när han e där e han sååå effektiv, han betar av patienterna i raketfart, men sällan jag lyckas komma när han e där....

Kram
    Min älskade prinsessa föddes 20 april-07, Jag älskar dig så!
  • Ia 70
    jentha: Sååå söt, en riktig prinsessa ju

irmis: Bara shoppa på Jag köpte en klänning i går
  • Ia 70
    Irmis: Vitchokladcheescake kan du erkligen unna dig o mumsa på för du har verkligen gått ner i vikt. Såg det på dig när du var inne på mitt jobb sist Du såg så himla snygg ut!!

Leia e allmännt gnällig o kinkig, inte långa stunder hon e glad. Inte ens i vagnen när vi var på stan.

Vi har köpt första julklappen i dag...till Leia (såklart) en docka med div. tillbehör. Hon har fått en beg. dockvagn av kusinen o brorsans avlaga docka sedan han var liten, men vi saknade tillbehör som napp, flaska potta mm, så det vart ett helt paket till "Pang Pris"  Hon älskar dockor o att dra runt på vagnen. Men i källaren finns en massa dinosaurier och bilar mm så det ska nog bli lite "jämnvikt" Inte bara tjejsaker! Fniss.
  • Ia 70

Irmis: Ja hon e lång så hon ser mycket äldre ut o en massa hår gör ju sitt till det med

Naima: Vad skönt att magen fungerar bättre för E nu

Jentha: Bra med lite klirr i kassan, vi sålde en kamera o ett "headset" i går. Men som sagt man ska nog ha några köpare i reserv. Den som skulle köpa i går kom aldrig, men vi hade ju flera intresserade.

Ha det gott alla

• Ia 70

E minst sagt lite väck i dag. Drog ut en visdomstand i går o det var inga maskrosrötter utan snarare likt EKRÖTTER!! Usch! Inget roligt att jobba i dag med andra ord...

• Ia 70
    jentha skrev 2008-10-17 11:19:11 följande:
    Ia: oj, din stackare...Fick just reda på att min brorsa och hans fru ska separera...
    Oooo nej vad tråkigt har de barn ihop oxå?
  • Ia 70
    Panda: Hej Kul att " se dig" o att du o "hela" familjen har det bra Leia e inte speciellt pratsam vad gäller ord mest en massa bubbel. Det senaste e i alla fall "AJ", Hon höll på heeela kvällen.

Leia var peppar peppar hyffsat frisk på fotograferingen, ska bli spännande att se bilderna. På dagis härjar maginfluensa Får se om L klarar sig... Annars e det som vanligt förkylningar.
    E  oxo intresserad av en träff om vi kan

I kväll ska vi ha ost o vinkväll på jobbet, ska bli mysigt (o gott) Men först ska jag o Felix till BUP.

Trevlig helg alla!
  • Ia 70
    Irmis skrev 2008-10-29 20:05:31 följande:
    18 månaders kollen avklarad, godkänd på alla punkter :) Men stor är han inte: 80,5 cm och 10,4 kg.... Men han följer sin kurva och har gått upp ett kilo på 5 månader.6 cm på längden på ett halvår. Och framförallt maken är ju inte så stor heller, så det vore konstigt om A blir 1,90 lång.
    Lilleman Men det e så gulligt tycker jag. Felix var liten...Leia lång. Hela 86 cm o 11,5 kg.

Kråkan: Nja det där med tandborstningen går sisodär. Svårt att få henne att gapa, hon vill helst bara tugga o suga.
    ----------------------------------------------

Sambon har räknat fel på sina dagar så 1 december ska Leia börja på dagis må-fre, Men det blir nog bra för hennes del. Vi har märkt att hon behöver mer stimulans än vad vi kan ge hemma. Jag tror att det dock fram till 7 januari kommer att räcka med att hon går mellan 9-15 ungefär.

ha det gott alla i tråden
  • Ia 70
    Svalan: Bulldozer Oj hoppar ur spjälis, än har Leia inte lyckats, vi vill oxå ha kvar den ett tag till, e annars rädd att hon kommer farandes direkt när hon vaknar på natten.

Jentha: Folke har vanlig säng va? Hur fungerar det, ligger han där hela natten?
  • Ia 70

Vi köper 92 o 98 kläder till L nu.

• Ia 70
    barn07: Vi ger "bara" Eskimo Kids Omega med vitamin (den med apelsinsmak e underbat god tillsammans med välling tycker L)

Naima: Vad skönt

Irmis: Vi har tre bodys kvar i stl 86, använder de bara ngn gång ibland just när man inte vill att det ska bli glapp i ryggen/magen.

miss lyckad: Hoppas hon hittar hem snart.

Jentha: Jepp tröjor 92-98 byxor mer mot 92 än 86. Hon kan ha 86 men som sagt inget vi köper längre.

litenkråka: När hade ni BF nu igen? Glömsk

I går när Igge kom för att hämta L på dagis hade hon blivit jätteglad. Hon hade rusat till honom o gett henne en bautakram. Så skönt för honom (o Leia med) att det går så bra nu.
    Vad har era barn på fötterna nu utom stövlar när det är regnit? Leia har ett par Kavatskor i basketmodell med kardborrknäppning, men enligt fröken så går karborrbandet upp i sanden och hon har hittat Leia utan skor flera gånger

Vad händer i helgen hos alla?
    Vi ska på middag i kväll hos mamma o pappa. I morgon ska jag   sambon på fest hos ett par vänner. (utan barnen )

Trevlig helg!!
  • Ia 70

Leia fick en 12 tim maginfluensa i fredags 20.00-lö 08.00. Jon kräktes 6 gånger sedan var det över, lite varm men pigg som en mört. Helkonstigt. Ingen av oss andra har blivit sjuka ännu.
    I går var jag o Leia ute nästan hela dagen. Underbart väder. Var i Vasaparen o busade runt innan vi gick o gjorde lite ärenden på Kungsholmen o tillbaka. Sååå mysigt! Njuter verkligen av helgerna nu när jag jobbar

Miss L: Leia e väldigt fåordig med. Mamma, tata, titta, där, kaka, macka, kocka (klocka) docka e vad vi kan tyda. Annars går hon mest runt o säger Äääh. äääh. Men hon förstår massor. Leia får barnmatsburkar ibland. Hon gillar dem fortfarande även om hon klarar sig på vanlig hemlagad mat. Välling dricker hon morgon o kväll, ibland på dagen med om hon ätit dåligt.

Irmis: Jobbigt med vakennätter. Har inga råd att ge. Vi har oxå haft perioder av sådanna. Både länge o kortare.

Vem tror ni blir USA´s nästa president?

Ha en bra vecka allihopa

• Ia 70

God morgon tjejer
    Uppe sedan sex o på jobbet sedan sju...
    Felix sa igår att -Mamma det var länge sedan Aprilmammorna träffades o ja det e sant
    Ja det skulle vara superkul att träffa alla med barnen. Som vanligt e ni ju välkomna till oss men vete sjutton hur det skulle funka med alla?
    Ha de gott i dag alla goa mammor.

Svar på tråden Ia´s Stockholms morsor babblar vidare