Ia´s Stockholms morsor babblar vidare
Jag har så tråååååååkigt!!!!!!!!!!!!
Jag har så tråååååååkigt!!!!!!!!!!!!
Irmis: det värkte i hjärtat på mig också när sambon berättade att sonen nästan blivit knuffad ner för en backe av ett större barn. I och med att det är skola också så finns det barn upp till 9 år på gården. Gården är iof väldigt stor och har "avdelningar" men det går ändå att gå imellan. Ofta är de stora barnen snälla, häromdagen fick sonen vara med och spela både bandy och basket
fast han inte ens är hälften så gammal som övriga spelare.
Det är på jobbet det är tråkigt, eftersom jag har fått ny tjänst som delvis är mycket flummigt formulerad är det tungt.
Efter några dagar med pappa är sonen nu mycket pappig - är det tacken för att jag varit gravid, ammat och varit hemma skitlänge?
Jag behöver nog en hel låda vin själv idag.
Förresten, vad har ni för bilstolar till era små?
Jag tror sonen har 12 tänder och minst 4 på g. Just nu är han jättedreglig vilket han inte har varit på ett tag.
Jag sitter på (tråk)jobbet och är trött och har ont i halsen. Sonen är lite snorig men väldigt pigg. Jag fattar inte hur han orkar, i början var han jättetrött efter dagis men nu är det fullt ös tills han slocknar. I och för sig går han ganska korta dagar nu ca 9-15. I kväll är det föräldramöte på dagis.
Jag är trött och har ont i halsen. Jag sitter redan på jobbet sedan en stund tillbaka, jag ska hämta idag.
Vi har som vanligt ärvt overall, jacka och täckbyxor. Vi får se om han kan ha dem när det blir dags. Det är storlek 86 men jag tycker overallen ser gigantisk ut. Vi har fått ett par stövlar också fodrade och vattentäta så förhoppningsvis stämmer de i storlek. Idag tänkte jag gå och köpa vantar till sonen vi har tappat bort ett par, men jag tror ändå han behöver några som är lite tunnare men ändå vatten/vindtäta undrar om det finns för så små.
Jobbet börjar bli lite bättre i alla fall, en av mina kollegor berättade att hon är gravid. Hon ska ha i början på mars. Kul för henne men jag hade hoppats på att vi skulle jobba ihop nu är jag som vanligt ensam kvinna.
Chotte: vilken syn det måste ha varit
!
Varför får man inte köra POP overaller i torkskåpet? Det tar ju skitlång tid att hängtorka antar jag. Tur att vi inte köpt någon sådan ännu. Annars verkar ju alla säga att de är bäst.
Hej Yas! Det var länge sen!
Det är väl ok med syrran, hon har bestämt sig för att leva men det är tungt.
Det är väl lite pg det som hände som jag är iritterad på jobbet, livet är för kort och för skört för att slösa bort det. Ska jag vara borta från min familj på dagarna så vill jag iallafall att det ska kännas meningsfullt.
Jag ska ha möte med alla chefer på tisdag om min tjänst, vi får se hur det blir.
Angående vagnar tycker jag att brio race är alldeles för stor och klumpig för att ens betraktas som sulky. Jag har funderat på en esprit (www.mammarazzi.nu/system/search/product.asp&catid=0&container=21&branchid=2&id=171)
Just denna har ingen båge framför barnet vilket är ett måste tycker jag, men annars är den fin. Men bara som shopping resevagn etc.
Eftersom sonen är så stor tycker jag att det är lite svårt med vagnar etc eftersom många har en vikt begränsning typ 15 kg eller 3 år. Jag tror att han kommer väga långt över 15 kg när han är 3 efterom han redag ligger på stadiga 13 kg.
hmm, sitter och jobbar igen. Sonen är lite hostig så vi låter honom nog vara hemma imorgon. sambon tar fm och jag em.
Vi har sparat en del föräldradagar ifall jag ev går ner i tid vi får se hur det funkar.
Jag har tittat på menskoppen tidigare, men är den inte lite svår att få in och ut. Man vill ju inte klämma ut innehållet på väg ut liksom. Jag är inte en binda-person jag tycker det blir varmt. Jag har inte ens binda på natten, det brukar inte komma så mycket då så första natten har jag trosskydd.
Ia: trist med lägenheten, samma sak hände en vän till mig. Tycker de borde ha lite mer respekt för folks tid och känslor. Har de sagt att man får den så tycker jag att det muntliga avtalet borde gälla.
Jentha och Chotte, jag går också upp 05.40 på vardagar. Man vänjer sig men jag brukar känna mig lite trött vid 10. Då har jag typ gjort en halvarbetsdag medans de andra precis har dykt upp på jobbet.
Ia: tufft att gå till dagis, vi skulle aldrig komma fram. Det tar tup 20 minuter att gå 20 m för oss. Det är hela tiden ett steg fram två tillbaka, lyft på varenda sten och varenda löv.
Irmis: jag funderar egentligen inte på att gå ner i tid men jag är övertygad om att det kommer perioder då det inte funkar på dagis. Det verkar göra det för alla så vi blir nog inte besparade, då kanske jag går ner i tid.
Fröknarna kallar sonen för "det okomplicerade barnet", igår hämtade jag och då pratar fröknarna lite med alla föräldrar om hur dagen varit etc. Jag hörde lite om de andra barnen typ: lille kalle var ledsen fram till lunch, lilla stina har inte ätit något alls idag etc. När de kom till vår tur: han var lite ledsen efter att pappa gick men det gick över snabbt och han hostade en gång efter vilan. Det känns super!
Tyvärr ramlade han ur soffan imorse, fast det verkar ha gått bra.
Ha en trevlig helg!
froggel: lite märkligt med mannen på kryssningen, trist att folk inte uppför sig bättre.
Ia: hade ni inte ganska stora sovrum i er nuvarande lägenhet? Om det inte funkar att sova i vardagsrummet så kanske ni kan inreda klädkammaren till en "sovgrotta" och ställa in garderober i sovrummen istället. Det kan ju vara skönt att stänga dörren till sovrummet ibland..Vårt sovrum är litet, i princip så rymms bara sängen och några inbyggda garderober. Men det är faktiskt ganska mysigt. Jag har satt upp wallies som ser ut som björkstammar på garderoberna det blev bra. Det blir nästan som en synvilla och rummet ser större ut.