Ahaa okej, då förstår jag.
Mitt bästa tips, med tanke på att han faktiskt har sagt annorlunda saker till kompisen, är att ni tar med honom och låter honom träffa en person som har råkat ut för droger...ring till ett rehabiliteringshem och hör med dom om man kan få komma dit och träffa någon som är villig att ställa upp och tala honom ur det här vansinniga tankarna...dom kan berätta vad dom har gått igenom, hur deras inre organ ser ut idag, hur hemskt beroendet är osv. Ni måste stoppa honom NU, det har redan gått rätt långt om han har prövt så många gånger som kompisen säger...Jag rekommenderar även BUP.
Mysanpysan skrev 2008-08-05 16:38:00 följande:
JAg såg nu att trådstarten blev lite fel. Jag menar att barnen sett pappan och mig som bästa kompisar. Inte att vi är deras kompisar utan att vi föräldrar är mer kompisar mellan föräldrarna. Inte mellan föräldrar och barn.Jag har pratat med pappan igårkväll och sonen har erkänt att han provat en gång. Och att han inte ska göra det igen. Men till sin vän hade han sagt att han gjort det flera gånger. Vi pratar mycket om det föräldrar imellan nu och hoppas att vi får veta mer av sonen men vi vet inte. Känns oroligt om det stämmer som vännen säger om flera gånger.