Alexandra82 skrev 2008-09-11 19:42:43 följande:
Min trötthet har också kommit över mig nu, efter ca 3 timmars arbetstid går ögonen i kors och jag skulle kunna somna mitt på rullbandet( sitter i kassa=)!Det enda som gör att jag håller ut är att jag vet att det faktiskt går över, illamåendet är det ganska lugnt med hittills, har bara kräkts en enda gång.Har de flesta här gjort eller ska göra VUL?Tänkte att jag ska berätta för chefen på jobbet efter mitt vul som jag ska göra den 25:e, om allt ser bra ut så såklart, men det ska det väl göra hoppas jag =)Sen en annan fråga, ni som är omföderskor när kände ni första fosterrörelserna med andra barnet?Jag är ju bara i vecka 9 (8+0) nu men jag tyckte allt jag kände lite fladder i magen, men det kan väl ändå inte vara möjligt så här tidigt?
Ja tröttheten är nog den största boven för mig och liksom du är det ganska lugnt med illamåendet som tur är....kanske är en pojke denna gången. Hade knappt någon illamående när jag väntade sonen, men när jag väntade tjejen så mådde jag piss.
Men visst mycket kan hända ännu.
Kommer inte ihåg när jag kände de första rörelserna med den andra, men jag var nog iaf någon gång i 3:e månaden.
Trots att det bara är drygt 2 år sedan glömmer man så lätt.
Jag är nu i v. 9 (8+3) och har inte känt något. Kan ju vara tarmarna som bråkar, de jobbar ju på ganska bra nu.
Jag har gjort 4a VUL än så länge, har ett 5:e inbokat.
Lycka till på ditt och lyckta till när du ska berätta för chefen.