• Okaa san

Vi som plussat, och väntar barn 2009 - April! :D

Jag tror jag plussat, startar endå denna tråd, kommer veta mer på onsdag,..
    men det är typ ett plus! :)

Här kan vi snacka om allt! :D
    Life i fragile
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-14 13:56
    Tänkte bara under omständigheterna lägga till att jag fick MF och kanske inte kommer vara så engagerad i tråden ha de bra annars!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-30 08:49
    Bara för sakens skull Jag fick ett svaaaaaaaaaaagt plus igår på stickan! BIM på måndag! Håll tummarna för mig att pyret vill stanna kvar hos mig denna gången! :D

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:42
    Här är en BF lista för alla april mammor som är i denna tråd :) Så ni alla kan hålla reda på varandra! :D

www.familjeliv.se/Forum-11-227/m36562313.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-24 10:44
    De finns redan miljoner med BFlistor för April så ni fick en just för denna tråden.
  • Svar på tråden Vi som plussat, och väntar barn 2009 - April! :D
  • Malinskyy

Hallå alla!!
    Hur går det för er?? mår ni bra?? Läser lite o njuter av era berättelser...

Kramiz på er!!!

• The Bumblebee
    Malinskyy skrev 2008-09-11 20:22:04 följande:
    Hallå alla!!Hur går det för er?? mår ni bra?? Läser lite o njuter av era berättelser...Kramiz på er!!!
    Ja, som jag skrev här ovan...verkar jag blivit drabbad av sömnsjuka. Skulle inte säga att jag går på rosa moln direkt - men känns ju dumt att gnälla liksom Fundersam

Hur är det själv? Vad händer?
    (¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. ♥Aron♥ & ♥Elmer♥ .?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.¸.?°´¯)
  • Malinskyy
    Svar på #491
    The Bumblebee - Klart du inte ska ha ett försvarstal!! De e ju en BÄBIS!!! Allt går inte att planera... Berätta med stolthet!!! Lycka Till!! Kramiz
  • The Bumblebee
    Svar på #613
    Tusen tack! Det värmer.
    Jag har ju mått så pyton och inte varit mig själv på flera veckor så jag tror att min mamma (som fött 9 barn ) har listat ut redan. Men i helgen ska vi till svärisarna...å jag längtar ju inte direkt att berätta för dem. Svärmor sa rätt ut förra gången vi berättade "Va? Det kan väl inte vara planerat!" Det var förmodligen chocken som talade (vår första son var ju bara 6 månader när vi berättade) men det var iaf inte kul att höra...

Svärfar ska genomgå en omfattande operation (tumör på hjärnan) till veckan. Och jag väger för å emot att berätta innan. OM han inte är sig själv (han är en gammal man, 76 år) efter operationen så vore det ju roligt om han får nyheten innan. Men samtidigt vill jag ju inte lägga på honom nån extra oro (tror att de skulle känna lite oro eftersom vår renovering av huset inte är färdig på långa vägar) innan operationen. Hur ska jag göra?
  • Malinskyy
    The Bumblebee skrev 2008-09-11 20:26:06 följande:
    Ja, som jag skrev här ovan...verkar jag blivit drabbad av sömnsjuka. Skulle inte säga att jag går på rosa moln direkt - men känns ju dumt att gnälla liksom Hur är det själv? Vad händer?
    haha... sömnsjukan!! Hur långt har du gått?? Blir nog bättre efter v.12 visst??
    Vet inte riktigt vad som händer, tre veckor sen mf. Hade mensvärk igår o ont i ryggen, men vet inte om det var äl eller mens. lixom mitt mellan. Borde haft äl typ förra fredagen o mens nästa.
    var på återbesök förra veckan, gjorde ett vul o fick provsvar på gravhormoner, enligt bm så var äl nära, precis som jag trodde...
    återstår att se...
  • Puman78
    Alexandra82 skrev 2008-09-11 19:42:43 följande:
    Min trötthet har också kommit över mig nu, efter ca 3 timmars arbetstid går ögonen i kors och jag skulle kunna somna mitt på rullbandet( sitter i kassa=)!Det enda som gör att jag håller ut är att jag vet att det faktiskt går över, illamåendet är det ganska lugnt med hittills, har bara kräkts en enda gång.Har de flesta här gjort eller ska göra VUL?Tänkte att jag ska berätta för chefen på jobbet efter mitt vul som jag ska göra den 25:e, om allt ser bra ut så såklart, men det ska det väl göra hoppas jag =)Sen en annan fråga, ni som är omföderskor när kände ni första fosterrörelserna med andra barnet?Jag är ju bara i vecka 9 (8+0) nu men jag tyckte allt jag kände lite fladder i magen, men det kan väl ändå inte vara möjligt så här tidigt?
    Ja tröttheten är nog den största boven för mig och liksom du är det ganska lugnt med illamåendet som tur är....kanske är en pojke denna gången. Hade knappt någon illamående när jag väntade sonen, men när jag väntade tjejen så mådde jag piss.
    Men visst mycket kan hända ännu.

Kommer inte ihåg när jag kände de första rörelserna med den andra, men jag var nog iaf någon gång i 3:e månaden.
    Trots att det bara är drygt 2 år sedan glömmer man så lätt.
    Jag är nu i v. 9 (8+3) och har inte känt något. Kan ju vara tarmarna som bråkar, de jobbar ju på ganska bra nu.

Jag har gjort 4a VUL än så länge, har ett 5:e inbokat.
    Lycka till på ditt och lyckta till när du ska berätta för chefen.
  • Santis

Här är en till som är supertrött och har det ganska lugnt med illamåendet.  Det kanske blir en pojk här också då för jag, liksom du Puman78, mådde inte så jätteilla med sonen men spydde som en gris med dottern

Jag tror inte att jag kände rörelser med andra barnet förrän i v16, kanske någon vecka tidigare. Det är ju så svårt att veta om fladdret i magen verkligen beror på barnet eller om det bara "kurrar" lite.

Jag blir så avid på alla er som har varit på vul. Jag ska inte dit förrän om två veckor. Jag längtar....

Jag funderar på att snart berätta för chefen att jag är gravid. Lite läskigt är det allt.

• Thoughtless

Idag är första dagen på länge som jag inte tagit postafen, får se hur de går med illamåendet.. än så länge är de OK! =)

Jag är supertrött men kan som vanligt inte somna tidigt för de, omöjligt för mig att stäga ögonen innan midnatt trots att jag går upp strax efter 06,30 varje morgon... har alltid varit sån här ;-/

• The Bumblebee

Nu är jag strax på väg för att göra mitt vul. Känns inte speciellt nervöst längre (om jag lpter bli att tänka på just vad själva proceduren innebär...) ska mest bli kul att se något. Ska fråga om jag får bilder med mig - i såna fall ska svärföräldrarna få veta på det sättet. Vi har bestämt oss för att berätta för dem, maken rådfrågade sin syster först.

Är det bara jag som väljer kläder med omsorg när jag ska upp i gynstolen? Jag tycker att det värsta med hela grejen, är att gå de här 3 stegen från omklädningshörnet fram till stolen - bara klädd på överkroppen. Känner mig som Papphammar i den där scenen när han promenerar genom en åker, upp på landsvägen alldeles näck på underdelen.
    Har därför alltid på mig klänning, kjol eller tunika så jag inte känner mig så naken. Löjligt kanske men jag kan inte hjälpa det.

• Lottetottan

Heeeej tjejer!!! Här vill jag också vara med!!! När jag bara skummade tråden dök det upp flera namn som jag kände igen! Själv har jag en liten groda i magen som har bf någon gång mellan den 8-10 april (lite oklart än, skall på nupptest om 2 veckor, då klarnar det nog lite mer...) och en Elton som föddes i oktober-07, han är 11 månader nu, så det kommer bli tätt mellan syskonen!!! Det här var inte så planerat, men nu när den värsta chocken lagt sig så börjar vi se fram emot ytterligare en liten bebis!

Z83: Hej gumman!! Vet inte om du minns mig från väntar-trådarna, men vi väntade ju båda vårt första barn i okt-07... Jag minns väldigt väl hur spännande det var när dina värkar satte igång, och att du hade en lätt traumatisk förlossning. Du har ju inte varit så aktiv i trådarna sen dess, så jag har faktiskt undrat mkt över hur du mått! Skönt att se att du verkar hämtat dig bra, och t.o.m. är gravid igen!!!! Hur sjukt är det inte att vi kommer kunna följas åt ytterligare en gång!?!?

Hur har ni andra det? Börjar ert illamående lägga sig redan, eller mår ni också skit fortfarande? Jag verkar ha varannan-dags-syndromet och idag har jag faktiskt en lite bättre dag...

ღღ Stolt mamma till Elton, 10/10-07 ღ Och med en liten groda i magen, bf 10/4-09ღღ
Svar på tråden Vi som plussat, och väntar barn 2009 - April! :D