Inlägg från: teek taak |Visa alla inlägg
  • teek taak

Var Jesus Jude?

KristenTjej84 skrev 2008-08-07 11:57:27 följande:
    Japp! han var/är 100% jude! det vet jag, både pga att jag läst om det i bibeln och för att jag sett honom ansikte mot ansikte och det inte råder några tvivel på alls att han var/är jude.
    I drömmen ja som du väljer att inte skriva varje gång du skriver att du sett honom.
  • teek taak
    FriSam skrev 2008-08-05 01:49:19 följande:
    Läste det här på FL för ett tag sen, nån som skrev i en tråd. Undrar bara om det var något som den personen tycker eller om det är något allmänt känt.
    Ja han var jude då han följde dom läror judarna följde då. Han kom dock inte med något nytt än att tillåta vissa saker så som mat som inte var/är tillåtna för judar. Han följde lagen som den var och gjorde inga ändringar än det jag nämnde.
  • teek taak

Det är så missionärerna brukar göra. De berättar om att de träffat Jesus och fick krama om honom. En del fick kyssa honom och en del fick orgasmer av hans beröringar.

• teek taak
    KristenTjej84 skrev 2008-08-09 01:23:29 följande:
    Jag har sett många ansiktsdrag hos judar, som jag också såg i Jesus, därför så tycker jag att han har ett "typiskt" judiskt ansikte.T ex så tycker jag att han liknar den här snubben rätt så mycket:content.jqscorp.com/wp-content/datemedude.jpgHuruvida hans ansikte är bara typiskt hos judar går förstås att diskutera.Teek taak: so what om jag såg honom i en dröm?? det är ofta så Gud talar till människor, just genom drömmar!Och det där med orgasmerna kunde du ha låtit bli att ta med då det bara är sinnes-sjuka människor som associerar Jesus med deras sexliv på det sättet att de får orgasm då de tänker på honom.
    Att du sett många ansiktsdrag hos judar är inget bevis på att den du sett i dina drömmar var Jesus. Det finns ingen föreskriven beskrivning om hur Jesus såg ut, däremot tror jag att du har målat en bild av honom iom att du tror att han var jude. Judarna idag ser inte likadana ut och deras ansiktsdrag har förändrats mycket. Den bild som du lade inser killen inte judisk ut även om han är jude. Han ser européesk ut. De typiska ansiktsdrag som judar och araber har är att de har långa breda näsor, fylliga läppar, smala ansikte och olivfärgade hyn. Kanske han såg ut som denne jude www.yemenews.net/userimages/Image/karma/yahooda11.jpg

Slutsatsen är att ingen vet hur han såg ut så länge det inte finns bilder eller föreskrivna beskrivningar om hans utseende.

Ja det spelar en stor roll om det är en dröm eller en verklighet. När du skriver "jag har sett Jesus" utan att säga att det var i drömmen så tror man att det handlar om hallucinationer, för de anledningar jag angett.

Ja du får tycka det är sinnessjukt att kvinnor får orgasmer när de drömmer om Jesus, men det är ett faktum att det händer. Kanske de tror att han liknar den snygga killen i din bild. En sådan man som attraherar kvinnor, inte som den jemenistiska juden i min bild
  • teek taak
    Naknik skrev 2008-08-09 09:57:10 följande:
    Hur vet man om jesus var jude?Han "ärvde" sin faders yrke, han bodde hemma tills han var 30, hans mamma var övertygad om att han var sänd från Gud och själv var han övertygad om att hans mamma var oskuld.
    Att vara jude innebär inte att vara född till en judisk mor. Man kan omfamna judendomenoch bli jude, även om man inte riktigt klassas som jude bland ortodoxa judar. Jesus som jag skrev innan följde Moses skrifterså han var jude.
  • teek taak
    KristenTjej84 skrev 2008-08-09 13:38:09 följande:
    Smalt ansikte och olivfärgad hud har han kan jag tillägga, de gånger jag sett honom.Sen är det upp till var och en att tro på om vår allsmäktige Gud kan tala via drömmar eller inte.Hallunicerar gör man då man är hög på droger, något jag aldrig sysslat med.
    Så han liknade den jemenitiske juden på bilden? Ja mycket möjligt.

Ja tror på en Allsmäktige Gud men jag tror inte på att Han visar sig som en snygg kändis även om det är i drömmen.

Tja man behöver inte få hallucinationer bara när man tar droger. Hjärnan sägs spontant kunna åstadkomma hallucinationer utan yttre påverkan, om en person placeras i en mörk tank med 37-gradigt vatten kommer bristen på sinnesintryck att framkalla hallucinationer. Man kan även framkalla hallucinationer genom hypnos.
Svar på tråden Var Jesus Jude?