Häagen Dazs glass!
Nån som vet var man kan hitta Häagen Dazs glass att köpa? Nån av dem stora kedjorna såsom: ICA, Coop, Hemköp m.m e? Eller nån annanstans?Har letat runt men inte hittat. Dem har ju så god glass! (bor i Göteborg)
Nån som vet var man kan hitta Häagen Dazs glass att köpa? Nån av dem stora kedjorna såsom: ICA, Coop, Hemköp m.m e? Eller nån annanstans?Har letat runt men inte hittat. Dem har ju så god glass! (bor i Göteborg)
nu säger maken att den finns här på Ica Focus i GBG men dyr......jag som vill ha alla sorter helst.....i en frys som inte har nån plats kvar....
har ni varit inne på deras hemsida? gud så många goda recept det fanns där, på glass, glassdrinkar m.m, *smiley som dregglar*... (lånar din smiley Lamilla )
hittade det här receptet:
Triple Berry Pleaser
1 cup orange juice
1 cup sparkling water
1/2 cup frozen strawberries
1/2 cup frozen blueberries
1 large frozen banana, cut into 1-inch slices*
1 cup Häagen-Dazs® Raspberry Sorbet
Preparation:
1. In blender container, combine all ingredients; blend at high speed until smooth. Serve immediately.
4 (1 cup) servings
TIP:
* To freeze bananas, peel and place in plastic bag; freeze. Cut into 1-inch slices when ready to use.
Låter det inte gott? såhär i sommarvärmen !
åhhh!!!! Har en burk med "cookies & creams" hemma nu, ska bli såååå gottt!!!!!! mumsfilibabba!
Nu har jag gjort det receptet jag skrev tidigare i tråden, Triple Berry Pleaser! Fast jag hittade inte Raspberry Sorbet från HD så det fick bli från Lejonet & Björnen istället.
Hur den smakar?
Friskt, väldigt "bärig" (tog nog i lite för mycket jordgubbar), men uppfriskande såhär i värmen!
Värt att pröva!