Ni med 15-åringar....
Här har ni nog den "snällaste" mamman. Jag har fått "lekioner" av mina (15 o 16 år) att nu är det sommarlov och då gäller det att träffa kompisar och ha kul för det går inte när skolan börjar. Så här gäller kl 13 alla dagar och om det är något speciellt kan jag dra ut på det lite till. Och det verkar som deras kompisar har samma tider så de är alltid ganska många när de träffas.
Tjejen får 1100kr/månaden och då ska det räcka till i stort sett allt. De fikar och äter ofta på stan och är det stora "måsten" köp kan jag bidra med lite till. Grabben får 350kr/mån och det är då mest nöje.
Det där med att hjälpa till är svårt, jag har tjatat så jag mått dåligt så jag har givit upp, för att själv må bra. Min teori är att den dagen de flyttar hemifrån inser de
Jag kräver att man håller ordning efter sig, plockar ut diskmaskin ibland, viker sin egna rena tvätt, uppför sig hemma och umgås ibland. Peppar så har det blivit lugnare hemma. Är det något som jag är mycket missnöjd hotar jag med pengaindrag och det funkar bra med. Deras rum ska storstädas ibland samt deras "allrum" coh det funkar bra. När skolan börjar ska de få hjälpa till mer med att laga mat en gång i veckan o mer duka men då de oftast har andra tider än mig så kan det bli svårt.
Men eftersom jag tolerar mer så mår jag bättre och slipper tjat o gnat, och det är faktiskt guld värt. De vet nog att man måste göra saker och jag tror de kan det bara de vill.