• Anonym

Färga håret vid tidig graviditet?

Det är väl blekning i alla färger som gör håret i ljusare nyans eller...??
    Jobbigt detta. Jag kan inte bestämma mej. Min frisör kommer undra oxå varför jag helt plötsligt väljer att inte färga. Är så tidigt gången så vill inte säga något. Jag ser dessutom inte snygg ut i håret...hmm

• Anonym

jag färgade håret hela graviditeten å ja har en son som är frisk som en nötkärna!

vad jag har hört så påverkar inte en färgning själva barnet, utan det är mer du själv som kan få oönskade resultat av färgningen!

• Anonym

Jag frågade min frisör om jag kunde färga eller göra slingor nu sist, och jag har snart bf, visst kunde jag det om jag ville det var inte nån risk för barnet, risken som fanns var att eftersom man får lite kass hår vid ammning och man kanske tappar mycket så kan det bli lite mycket påfrestning för själva håret bara, eller det att färgen inte tar så bra eller ojämt men för barnets skull är det ingen fara!! Jag avstog väl denna gången då, eftersom jag sist när jag gjorde slingor slet det en del på håret och sist jag ammade tappade jag mycket så jag tyckte inte att det skulle vara en bra kombination just nu...

• Anonym

Vad gulliga ni är som gör er för och hjälper mej att reda ut detta
    Jag skulle eg kunna skippa färgningen men som jag skrivit så är utväxten närmast hårbotten inte värst snygg. Men samtidigt är det värt det tänker jag. Och det kommer ju bli mkt utväxt under 9 månader *jisses*

• Anonym
    Anonym (Frisör) skrev 2008-08-07 20:57:46 följande:
    Precis! :)
    Jo men det är det som jag inte vet ju därav frågan Syftar på är det ok för bebis så testa..
  • Anonym

Nyss hemkommen från min frisör tid. Färgen blev som den skulle. Blev folieslingor.
    Hoppas verkligen att jag inte orsakat något som ev skulle kunna påverka fostret. Tänker då mest på ökad missfallsfrekvens. Men som någon tidigare sagt oxå man måste försöka leva så vanligt som det bara går även fast man är gravid.

• Anonym
    Anonym skrev 2008-08-08 14:52:23 följande:
    Nyss hemkommen från min frisör tid. Färgen blev som den skulle. Blev folieslingor.Hoppas verkligen att jag inte orsakat något som ev skulle kunna påverka fostret. Tänker då mest på ökad missfallsfrekvens. Men som någon tidigare sagt oxå man måste försöka leva så vanligt som det bara går även fast man är gravid.
    Du får ju missfall på HELT andra grunder än hårfärgning.
    Då ska det ha varit skada på fostret sen starten och kroppen som stöter ut fostret för att det inte har chans att överleva.

Nojja dig inte, hårfärgen går INTE ut i blodet ock kommer INTE/HAR INTE skadat ditt barn.
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-08-08 20:21:10 följande:
    Du får ju missfall på HELT andra grunder än hårfärgning.Då ska det ha varit skada på fostret sen starten och kroppen som stöter ut fostret för att det inte har chans att överleva.Nojja dig inte, hårfärgen går INTE ut i blodet ock kommer INTE/HAR INTE skadat ditt barn.
    Jaa det har du så rätt i..låter klokt sagt. TACK!!!
  • Anonym
    Anonym skrev 2008-08-08 20:29:38 följande:
    Jaa det har du så rätt i..låter klokt sagt. TACK!!!
    Varsågod! :)
    Och lycka till! :)
  • Anonym
    Anonym (missfall) skrev 2008-08-09 18:27:43 följande:
    Det finns massor av krämer och dylika läkemedel som man ska undvika när man är gravid. Hårfärg innehåller kemikalier och det finns mycket knapp forskning som visar på att det skulle vara helt ofarligt för fostret att mamman färgar håret. Vill man ta risken så var så god, den är säkert minimal. Men att helt avfärda eventuella riskerna utan tillräckligt med forskning i bagaget gör mig mycket förvånad.
    Får mej INTE att känna mej så väl till mods kan jag säga
  • Anonym
    Anonym (Frisör) skrev 2008-08-09 19:25:48 följande:
    Anonym (missfall) skrev 2008-08-09 18:27:43 följande: Läkemedel och krämer. Ja! Det håller jag helt med om.Hårfärg. Nepp! Inte alls!Visst hårfärg innehåller endel kemikalier. Men inte så pass att det skulle kunna skada barnet. Eller göra så att man får missfall. Absolut inte!Och herregud! Man måste ju för tusan leva, fast man är gravid!!Dessutom sitter hårfärgen i håret! Inte i tex blodet.
    Tack..jag fick en klump i halsen och kände mej illa till mods. Är väl hormonerna oxå Men jag försökte tänka logiskt och jag menar dom ev kemikalierna varför skulle dom vandra ända in till fostret verkar långsökt. men det var ändå skönt att höra för man tvivlar på sej själv.
  • Anonym
    Anonym (Frisör) skrev 2008-08-09 19:41:18 följande:
    Snälla. lova mig att du slutar fundera över detta nu :)Du kan vara HELT lugn och säker. Inga problem.Njut av din nya hårfärg och din lilla bebis i magen :)Kramar
    Det ska jag göra. Tack än en gång!!! Trevlig helg *KRAM*

• Anonym
    Anonym (Frisör) skrev 2008-08-10 16:33:45 följande:
    Anonym (missfall) skrev 2008-08-10 12:12:16 följande: Men hallå!Man kan faktiskt färga och bleka håret när man är gravid!Det är INTE farligt!Färgen och kemikalierna går som sagt inte in i blodet.
    Borde inte kika in mer i tråden men kan inte låta bli Men jag känner mej dock rätt lugn över själva färgningen och risken för skador/missfall. Men däremot går jag runt med en allmän oro då jag är så tidigt i graviditeten. Ursch att man måste vänta såååå länge innan man kan andas ut något.
  • Anonym

Jaa det ligger nog en del i det Men NU är det gjort och många gravida reflekterar nog inte ens över det innan dom färgar. Jag hörde mej iallafall för och ville helst ha svar från Frisörer
    Jag hoppas att den första tiden kommer att gå fort nu. Vill gärna få passera v 12..phuu.

Svar på tråden Färga håret vid tidig graviditet?