Inlägg från: Linnea84a |Visa alla inlägg
  • Linnea84a

min sons naglar ramlar av????

för ett tag sen började min son få ett vitt streck nästan i varje nagel, trodde han hade slagit i från början men härom dagen så såg jag att flertalet av hans naglar börjar lossna, inne vid nagelbanden blir det först som en luftficka, ungefär som när mina gelé naglar skulle av=)
    å igår åkte första nageln av å fler är på väg..någon som varit med om det? har fått en läkar tid på tisdag då dom på bvc inte hade en aning om vad det kan vara..om det berodde på vitamin brist så tyckte hon på bvc att han även borde tappa hår vilket han inte gör...

• Svar på tråden min sons naglar ramlar av????
  • Linnea84a

skulle träffa läkaren på bvc på tisdag..han är en vanlig läkare på min vårdcentral. dom tyckte inte det var akut så det är väl bäst att vänta tills på tisdag, tycker det e lite obehagligt att dom bara ramlar av sådär...

• Linnea84a

ska försöka ringa till ett ställa i stan..dom har lite bättre personal och utbildade barn läkare, känns tryggare omman fick prata med dom

• Linnea84a

ringde ner till stan nu, hon hade aldrig varit med om det men sa att vi skulle gå på tisdag å kolla vad det kan bero på..att dom kanske skulle få skicka vidare han till hud och att det kunde bero på att det blivit något fel från början..jaja det e inte mkt att fundera på förräns på tisdag=)

• Linnea84a

ja det kanske det kan vara..det har
    jag inte tänkt på...

HelleGbg skrev 2008-08-08 08:53:28 följande:
    svamp???
  • Linnea84a

finns det ingen som varit med om att bara tappa naglar sådär??

• Linnea84a

vi var hos dr och tog prover på hans ämnesomsättning och lite vitaminer eller vad det var å allt såg bara bra ut. sen när vi funderade lite så kom vi på att han kanske en månad innan hade haft lite feber och tappa hud i händer och fötter så den infektionen satte sig troligtvis i naglarna så när dom växte ut var dom så tunna och dåliga så dom åkte av. men nu har han fina naglar igen=) den sista tå nageln åkte förra veckan=)

• Linnea84a

då kanske vi, utan läkares hjälp har hittat en *följd sak* till det där när dom tappa skinn=)

lenahg74 skrev 2008-10-29 18:23:00 följande:
    exakt så där har min son nu...han har tappat tre naglar och två till på väg att ramla av....han hade också höstblåsor(hand-fot-mun-sjukan) för en tid sedan och tappade då skinn på både händer och fötter....
Svar på tråden min sons naglar ramlar av????