• Aina83

7-års trots?!?!?!

känner igen det där, min dotter är 7 och är riktigt jävla hemsk ibland, kaxig och skriker och gapar okontrollerat. Speciellt på kvällarna när det är dax att sova, som Idag, hon är vaken än, är sur för hon får sova själv. Belöningssystemet fungerar tyvärr inte på henne när hon låser sig och blir förbannad.
    Dom säger så dumma saker när dom blir arga, barn är mycket smarta och vet vad dom ska säga för att en annan ska reagera, vet dock att om jag är lugn när hon håller på brukar det ta kortare tid inte flera timmar,
    men inte alltid man klarar av att behålla lugnet tyvärr-.

Mot min sambo kan hon vara riktigt elak, fast vet att hon inte tycker så egentligen, men ändå.

Håller med att det tär på alla i familjen när de små sätter igång, 

Men mycket skönt att höra att man inte är ensam=) 

• Aina83
    Tuffen skrev 2010-08-12 08:16:44 följande:
    Nä, ni är inte ensamma. Jag har varit så förbannad på min 7-åring i sommar. Den senaste veckan har det varit bättre, gud ske lov. Och ja, jag har inte alltid lyckats behålla lugnet, dessvärre. Man blir så besviken på sig själv när man höjer rösten och beter sig barnsligt, själv.
    ja man blir ju det. Men det är fruktansvärt skönt att höra att man inte är ensam.

Bra tråd detta här, här borde vi kunna skriva av oss och kanske få tips och råd från andra, ska nog starta en sådan tråd för oss föräldrar;)
  • Aina83

jag har öppnat en annan tråd men vi kan lika gärna sitta här, dom bara högg på den andra tråden, nej nu göra mig fin gifter mig om 3h;)

• Aina83
    vittra skrev 2010-08-13 11:51:08 följande:
    Omg, har du så svårt att ta kommentarer som inte bara rakt av bekräftar dig?!
    Du fick ju bra respons i den andra tråden, absolut inte några "hugg"! Men om du bara vill att folk ska vända kappan så fine. Men då kan du ju knappast kunna räkna med att få någon hjälp heller.
    jag räknar inte med att få hjälp heller, utan att bara skriva av sig, jo jag tog åt mig just den dagen för var sjukt stressad, då blev de för mkt helt enkelt.=) 
    Men nu är jag mitt gamla jag igen, Nästan;) 
Svar på tråden 7-års trots?!?!?!