7-års trots?!?!?!
Samma här! Min 7-årige son håller på att driva mig till vansinne. Detta har hållt på i 1,5 år nu snart och inte blir det bättre. Beter sig precis som en tonåring. Smäller i dörrar, gapar och skriker, ska ha och ha, retar lillasyter, klarar inte av att förlora, suckar åt oss när vi säger något, säger saker som "vem bryr sig" etc. Jag är helt chockad! Och ledsen och trött! Känns som om vi bråkar hela dagarna. Vi älskar ju vår son över allt annat och han är egentligen världens gulligaste, snällaste, gladlyntaste kille men han har ändrat sig helt och är nu MISSNÖJD exakt hela tiden. Gillar skolan men verkar understimulerad precis som Marro skriver ovan. Jag hoppas det blir bättre nu när han börjar 1an och de får lite mer läxor, riktiga lektioner osv.
Ett annat problem är att han vill ha uppmärksamhet hela tiden. Blir mest jobbigt när vi har besök då han stjäler hela showen liksom. Fjantar och tramsar och pratar (skriker) hela tiden tills vi nästan kräks på honom.
Då och då vänder han tillbaka (korta stunder) och då är han helt ljuvlig. Jag vill ha tillbaka min son som han var förr. Vill inte bråka, hota, muta!