• Melony

Snart 4 månader, gåstol?

Har en pojke som blir 4 månader den 20 augusti. Han är stark i nacken och tycker om att sitta i knät. Han ligger länge på mage och ät mycket starkare än min första son. Det jag tänkte på va om man kan sätta han i gåstol nu några korta stunder? och samma med hoppgunga? med min andra son började jag vid 5 månader, men han va inte alls lika tidig som min minsta.

• Svar på tråden Snart 4 månader, gåstol?
  • Melony

Jo jag har oxå hört om sånt men min minsta hade gåstol och han gick när han var 10 mån, så de e nog bara att inte ha dom där i jämt, för Gå-stol ska jag ha iaf. Många BVC säger olika enligt min är de inga problem med att använda gåstol. Men har även hört att dom kan bli lata.

• Melony

Alltså om man tänker efter, kan barn bli lata i den åldern? bekväma kanske om inte annat?

• Melony

Jag tänker då använda gåstol, mamma har fem barn och alla haft gåstol och alla har gått tidigt, ja tror inte att de e sån stor majoritet som blir "lata" av barnen. Sen e de vad jag tycker. Men föressten hur gammal är din BVC? en del äldre har kanske en annan åsikt, vet några som säger vad dom själva tycker och gjort. Men de e säkert så att dom sett en del gått senare osv, men tror inte att de e så många. De blir juh en helt ny värld för bebisarna när dom får gå i gåstol juh, då kan dom juh röra sig själva.

Svar på tråden Snart 4 månader, gåstol?