Inlägg från: Stolt mamma till Vincent |Visa alla inlägg
  • Stolt mamma till Vincent

Snart 4 månader, gåstol?

BVC råder inte till att skaffa gåstol alls det kan medföra att barnen blir lata och går mycket senare speciellt om man börjar för tidigt med det men över huvudtaget också. Då sitter de ju hela tiden utan att göra så mycket själva. Vi ska inte köpa en pga det.

Melony skrev 2008-08-08 12:39:40 följande:
    Alltså om man tänker efter, kan barn bli lata i den åldern? bekväma kanske om inte annat?
    BCV kvinnan förklarade att det inte riktigt får prova sig fram själva och använda sin fantasi det hämmar deras förmågor/utveckling.
    Miltons Mamma skrev 2008-08-08 14:25:03 följande:
    Vi hade gåstol och våran so´n var inte sen med att gå..inte min vänninas barn heller som gick vid 9 månader..Jag hade inte börjat förrän vid ca 6 månader..Jag hade som gräns att sonen skulle kunna sitta sj på golvet innna han fick gå/sitta i den.
    Nej men man gör ju som man vill men min son ska inte sitta i nån gåstol i alla fall. Tycker BVC har helt rätt måste jag säga.
    Miltons Mamma skrev 2008-08-08 14:57:26 följande:
    ja absolut..men BVC gav mig även ett råd som jag inte tyckte va rätt..sonen bits och har försökt med allt att få han att sluta..dom sa att jag skulle bitas tillbaka..så jag tror att BVC låååångt ifrån är kunniga på allt...haha helt otroligt hur man kan säga så
    Jag säger inte att dem alltid har rätt men jag tyckte hon hade rätt i det hon sa just då. Dessutom har jag läst på nätet där de människor jobbar med barn också sett samma tendenser.
    Melony skrev 2008-08-08 15:37:58 följande:
    Jag tänker då använda gåstol, mamma har fem barn och alla haft gåstol och alla har gått tidigt, ja tror inte att de e sån stor majoritet som blir "lata" av barnen. Sen e de vad jag tycker. Men föressten hur gammal är din BVC? en del äldre har kanske en annan åsikt, vet några som säger vad dom själva tycker och gjort. Men de e säkert så att dom sett en del gått senare osv, men tror inte att de e så många. De blir juh en helt ny värld för bebisarna när dom får gå i gåstol juh, då kan dom juh röra sig själva.
    Hon är inte alls gammal min bvc sköterska.
Svar på tråden Snart 4 månader, gåstol?