Inlägg från: MaddeMamman |Visa alla inlägg
  • MaddeMamman

Snart 4 månader, gåstol?

Mina var ca 4 månader när jag satt dem i gåstol (jag har 5 barn, den första gick inte i gåstol) första gången i korta stunder. Nu är de (tvillingar) 7 månader o far fram som tokar över golven.

Stolt mamma till Vincent skrev 2008-08-08 12:28:48 följande:
    BVC råder inte till att skaffa gåstol alls det kan medföra att barnen blir lata och går mycket senare speciellt om man börjar för tidigt med det men över huvudtaget också. Då sitter de ju hela tiden utan att göra så mycket själva. Vi ska inte köpa en pga det.
    min första dotter gick när hon var 13 månader o de andra som hade gåstol gick vid 9 och 10 månader.
    Tandkräm på min spegel.
  • MaddeMamman

Jag tycker inte mina är "lata", däremot bar jag ju mycket på min första dotter så hon lärde sig aldrig att krypa, eftersom jag tog ju alltid med henne när jag gick ut ur ett rum...tvillingarna springer själva efter i gåstolen.

Tandkräm på min spegel.
  • MaddeMamman
    Stolt mamma till Vincent skrev 2008-08-08 12:46:40 följande:
    BCV kvinnan förklarade att det inte riktigt får prova sig fram själva och använda sin fantasi det hämmar deras förmågor/utveckling.
    Det råder nog delade uppfattnignar om det.. så snart mina har lärt sig krypa/gå så vill de ju inte sitta i gåstolen.
    Tandkräm på min spegel.
Svar på tråden Snart 4 månader, gåstol?