• MarajaILund

    Knottror på kinderna

    Min 8-månaders son har knottror på kinderna som nu börjat bli lite röda. Någon som vet någon bra salva mot detta?

  • Svar på tråden Knottror på kinderna
  • Jesster

    Det beror ju på vad som orsakar knottrorna. men du kan ju börja med en ljukgörande salva, typ Miniderm. Är det eksem av något slag så kan du istället prova med Mildison, mild kortisonkräm.


    Den som söker han finner - www.google.se
  • MinMijo

    Min son fick oxå röda knottror i ansiktet. Men jag läste nånstans att barn kan få röda utslag av nypon å andra röda bär/frukter så jag slutade dricka nyponsoppa eftersom det "gick över" till modersmjölken. Knottrorna har nu försvunnit nästan helt. Så om din son har ätit något sådant, prova att utesluta det.

    Lycka till!

  • IdaMagnus

    Min son har också det och jag frågade min barnmorska vad det var och det är hormonprickar så det är ingenting att vara orolig över. om det nu är dom du menar!;)

  • Jesster
    IdaMagnus skrev 2008-08-08 21:36:01 följande:
    Min son har också det och jag frågade min barnmorska vad det var och det är hormonprickar så det är ingenting att vara orolig över. om det nu är dom du menar!;)
    Det brukar 1-månadersbebisar få när immunförsvaret sätter igång ja, men 8-månadersbarn brukar väl inte få hormonplitor?
    Den som söker han finner - www.google.se
  • MarajaILund

    Jag tror det har att göra med att han blir torr om kinderna av att jag torkar honom efter att han har ätit. Jag torkar med en blöt tvättlapp så försiktigt jag kan. Nu har jag köpt Locobase fet kräm och hoppas den ska hjälpa. Tack för alla tips!

Svar på tråden Knottror på kinderna