Inlägg från: fritzie76 |Visa alla inlägg
  • fritzie76

Våtrumsskivor?

Är det någon här som satt våtrumsskivor i badrummet? Vad har ni då på golvet? Våtrumsmatta? Är ni nöjda med detta?

Vi är sugna på att sätta detta i vårt badrum istället för vanlig våtrumstapet. Men vi har aldrig hört talas om detta innan. Är det mattläggare som man kan anlita till att sätta upp skivorna?

• Svar på tråden Våtrumsskivor?
  • fritzie76

Jaha, är det så dyrt! Då får vi kanske släppa den tanken och ta våtrumstapet som vi tänkt från början. Men lite synd är det för våtrumsskivan såg så fin ut. Ska vi ha kakel måste vi sätta nya gipsskivor och det kostar för mycket tycker vi.

• fritzie76

Jag tror att det kostar 400 kr/kvm så det är kanske ganska dyrt. Men om vi ska kakla så måste vi sätta nya reglar och nya skivor så det tror jag blir ganska dyrt för vi kan inte göra det själv.

Vi får väl se hur vi gör men när jag sett hur fina våtrumsskivorna är så känns det inte så bra att sätta våtrumstapet.

Vi ska kolla upp vad det kommer kosta och om vi kan fixa någon som vill göra det. Jag vet inte om målarna som vi tänkte anlita gör det.

• fritzie76

Vi har haft en godkänd firma som varit här och tittat på badrummet ang våtrumsmatta. Han sa då inget om att vi måste byta ut gipsskivorna! Konstigt!

Jag skulle vilja ha våtrumsmatta på golvet och våtrumsskivor på väggarna eftersom man då kan få det så att det liknar kakel och man kan ha olika sorter så det blir lite roligare. Men jag vet inte om vi kommer hitta någon som kan hjälpa oss med det då jag inte tror att firman som ska lägga mattan har dessa skivor.

• fritzie76

Kan vi sätta skivorna ovanpå de gipsskivorna som vi har? Jag tyckte att där stod att man kunde fästa dem i reglar eller i plant underlag.

Jag vill jättegärna ha skivorna men vi får se om vi vad det kommer kosta och om vi hittar någon som kan göra det åt oss.

Svar på tråden Våtrumsskivor?