• Anonym

Lätta cellförändringar

Jag har gjort två cellprov som båda visar lätta cellförändringar....helt klart orolig! Är det någon som har haft lätta cellförändringar och fått ta vävnadsprov mm? Hur har det gått sedan? De säger att det är inget att oroa sig för men att man måste följa upp det men jag tycker det är jobbigt ändå.

• Svar på tråden Lätta cellförändringar
  • Anonym

Jag vet men det känns obehagligt! Fick du bara göra ett test innan du fick ta bort det. Det där ta bort är det samma som vävnadsprovet? För först ska jag göra detta vävnadsprovet och är där kvar efter det så skulle de göra ngt mer? Var sätter de bedövningen?

Kram

• Anonym

Jag hade cellförändringar som inte var ofarliga. Tog bort en bit av livmodertappen med laser och sen blev det bra. Det gjorde inte särskilt ont, det var mest obehagligt och jag hade gärna haft någon som kört mig hem efteråt. Men, nu var det inte så och det gick bra med en långpromenad ensam också!

• Anonym

Jag gjorde en konisering under narkos när jag hade cellförändringar. Det är nu 3 år sedan och cellförändringarna har inte kommit tillbaka... Har kollat varje år. Det tråkigaste var ju 1 månads tampong, sex och badförbud efter operationen annars var det inte så jobbigt. Hade vätskeliknande flytningar ett par veckor också men det var inte värre än att trosskydd räckte.

• Anonym

JAG HAR OCHSÅ TAGIT BORT CELLFÖRÄNDRINGAR MED LASER, GICK JÄTTEBRA MEN NÄR JAG SKULLE HA MENS SÅ HÖLL JAG BOKSTAVLIGEN PÅ ATT FÖRBLÖDA, TAPPEN HADE PÅ NÅT SÄTT INTE STÄLLT IN SIG PÅ FLÖDET SÅ JAG BLÖDDE , LEVRAT BLOD JA ALLT KOM UT, STORA HANDDUKAR BLODADES NER DIREKT SATT BARA I DUSCHEN OCH BLÖDDE, FICK TILLSLUT PILLER SOM STOPPADE BLODET SÅ DÅ GAV DET MED SIG. DETTA ÄR NOG DET VÄRSTA SOM JAG VARIT MED OM. VILLE BARA BERÄTTA SÅ ATT MAN VET ATT DET KAN HÄNDA.

• Anonym

Tack så hemskt mycket för Era svar!
    Skönt att veta att man inte är ensam om att vara orolig!

En fråga till: Görs koniseringen alltid under narkos?

Kram

• Anonym

Okej en fråga till.....om jag skulle bli gravid, vad händer då?

• Anonym

Konisering?? Är det när livmodertappen liksom hyvlas av?

Svar på tråden Lätta cellförändringar