Första leendet...?
Är det verkligen så tidigt att min pojke började le/skratta när han var 6 dagar gammal?
Är det verkligen så tidigt att min pojke började le/skratta när han var 6 dagar gammal?
Ja idag tror man faktiskt att bebisar kan le...och inte att det är ont i magen. men varför dom ler vet dom fortfarande inte...skratta vet jag däremot inte?
Min dotter log på BB för första gången och det har jag till och med kort på =)
Det tror jag inte. Min dotter log från dag ett.
japp!!
fast det medvetna leendet kommer vid ca 3 mån.
Min son log åt mig en morgon när han var ca 9 dagar gammal! Då var det ett riktigt leende och jag fick det på FOTO!!! Tackar den som kom på kamera mobilen!!
Dottern har lett sedan dag ett och när hon var 5 dagar så skrattade hon högt i sömnen första gången ![]()
Nyfiken gul skrev 2008-08-09 00:30:06 följande:
Alltså min son log dag 1, men antar att det var omedvetet men han skrattade, allså ett medvetet skratt när han var 6 dagar. Det var när hans pappa gjorde grimarser o lekte med honom som han skrattade med hela ansiktet o magen..fick tom kort på det!
Här ler och skrattar andra dottern om hon får ögonkontakt med den som pratar med henne och ger "skrattkiknande" ljud, och det har hon gjort sedan hon var ca 3 veckor. Idag är hon 2 mån...
Man tror ju att leendet är ett härmande beteende för att man ska ta till sig barnet från början. Alltså en inställsam biologisk mekanism, typ så.....=)
Vi fallar ju alla till föga för ett barn som ler, och ett spädbarn behöver ta till alla medel för att överleva...e väl typ så forskare menar =)