Första leendet...?
Är det verkligen så tidigt att min pojke började le/skratta när han var 6 dagar gammal?
Är det verkligen så tidigt att min pojke började le/skratta när han var 6 dagar gammal?
Första medvetna svarsleendet kom exakt på dagen 8 veckor. Sp härligt
Förresten: När man får ett medvetet svarsleende är det ingen tvekan om vad det är - det vet man 100%-igt när man får det.
Bobben: gaserna tror man inte längre på...det är den äldre teorin. Nu har man börjat första att leendet innebär något annat.
För dom flesta med leende bebisar håller nog med nya rönen, garanterat inte gaser, eller hur?.... =)
Nej, det första medvetena skrattet och leendet kom när han var 6 dagar. Trodde det var normalt men det är tydligen tidigt.
Vår dotter blir 8 v idag och vi har fått ett par leende men de är inget vi kan be om på beställning direkt. Ofta har hon lett när hon vaknat på morgonen och då har även ögonen glittrat till, nu de senaste 2-3 dagarna har munnen varit som ett streck och inte en tendens till leende har synts...
Jag hoppas att vi kommer få uppleva skratt och leenden på beställning snart
hehe, ja min son skrattar eller ler definitivt inte när han har gaser!
Han skrattar på beställning och har gjort det sen har var 6 dagar :)
njae- tror inte heller att det är speciellt medvetet leende när man e helt nyfödd o bara ngn vecka gammal, för så har alla mina 5 barn gjort, i både vaket o o sovande tillstånd, man ser ett sött litet leende. men som nu tex, min son är 7 veckor och om man killar honom i armhålan eller på kiunden o säger killekill så ler han med hela munnen o ögonen , ingen tvekan, har väldigt svårt o tro att en bebis på bara några dgr kan le på "beställning"
Tro vad ni vill tjejer om det gör er lyckliga ![]()
fick det riktiga leendet av min son efter några veckor från bb det var så härligt att se alltså
Redan under den första veckan kan ditt barn le emot dig, men det brukar då handla om ett så kallat endogent leende, det vill säga ett leende som inte verkar bero på social kontakt utan kommer inifrån. När ditt barn är cirka 3-4 veckor gammalt kan det däremot le när du talar till det. Efter ytterligare någon vecka kan ditt barn även börja le bara genom att få syn på dig.
www.growingpeople.se
Då är min pojke väldigt tidig med det också då =D! *stolt*.. Bvc tyckte han var tidig med att öppna händerna (ca 2 veckor).
Min svärmor blev otroligt överaskad när han började skratta på 6 e dagen, trodde inte d var ngt speciellt men det här bekräftar ju att dte faktiskt är väldigt tidigt =D!
Bobbenn skrev 2008-08-09 13:11:50 följande: