• reserverad

Min katt dog helt plotsligt igar

Jag ar sa otroligt ledsen och chockad.

Igar kvall horde jag hur det lat som katten sprang pa parkettgolvet och jagade nagot lat det som och sedan horde jag ett litet skrik. Jag sprang genast dit och hittade katten liggandes pa sidan med tungan hangande at sidan. Jag forsokte kanna i halsen men hittade ingenting. Vi rusade till bilen, korde mot alla rodljus till djurakuten men de kunde inget gora for att radda honom.

Han var sa himla go. *grater* Han var bara tre ar, och han var "frisk", eller ja, tydligen inte eftersom att han bara dog plotsligt. Jag forstar ingenting.

Har inte sovit pa hela natten och gratit mer eller mindre oavbrutet. Vara andra katter har legat med oss i sovrummet och sangen. Kanske forstar de vad som har hant. Jag har hans syskon och hans pappa som bor hos mig. Plus nagra till katter. Men trots att jag har sa manga andra katter sa saknar jag HONOM sa otroligt mycket. Jag alskar dem allihop men de kan inte ersatta honom. Den ena kan inte ersatta den andra liksom.
    Vill bara ha honom tillbaka! *grater igen*

• Svar på tråden Min katt dog helt plotsligt igar
  • Lejanna

Oh, din stackare! Stoor kram!
    Hade veterinären ingen teori om vad kisse hade dött av?

• Imperia

*skickar styrke kramar* Det är så hemskt att förlora någon man älskar. Hoppas du får reda på vad som hände så att du inte behöver gå i ovisshet.

• reserverad

Tack.

Nej, vi vet inte. Kanske stroke, hjartattack eller allergi. Men han var inte allergisk och det fanns inga kemikalier eller nagot han kom at. Dessutom var han helt okej minuterna innan och det borde han ju inte ha varit om det var en allergichock.

Lutar at hjartat eller stroke antar jag. Min alskade kisse...

• wellah

jättetråkigt :(
    ni ska inte obducera för att se vad som hände?

*kramar*

• Zazla

Kan kan ha jagat en geting och käkat upp? Fast det låter ju lite skumt att det gick så fort då... Stackars er, kram!

• reserverad

Vi har redan begravt honom sa vi far aldrig veta vad som hande, Imperia.
    Jag ville inte att de skulle skara upp honom, han var ju redan borta sa det kvittade egentligen vad som hande kanns det som. Jag tror att han kanske var dod redan nar jag kom fram till honom. Jag forsokte gora hjart-och lugnraddning pa vagen men det hjalpte inte och han var helt lealos redan nar jag kom till bilen. Kanske innan, vet inte sakert da jag blev sa panikslagen antar jag.

• reserverad

Zazla, det finns inga getingar dar vi bor. Dessutom var han bara innekatt. Getingar kan forstas flyga in men...

• Venla

Jag blev fruktansvärt arg på sambon häromdagen.... Vi hade en geting inne. Vet ni vad sambon gör??? Jo, han gick och hämtade katten och visade honom var getingen var.... gissa om katten blev vild. Han skulle givetvis på getingjakt. Han fick tag i getingen och försökte käka upp den. Som tur var fick vi getingen av honom innan den hann sticka honom i munnen. Jag sade till sambon att jag är helt säker på att getingstick också kan vara livsfarliga för katter. Då sade han bara: "oj, det tänkte jag inte på"
    Lite OT men... Sorry!

Jag beklagar verkligen att din kisse bara dog. Undrar vad det kan ha varit. Lite läskigt att den dog bara så där.

Svar på tråden Min katt dog helt plotsligt igar