• fetsny­gg
    Äldre 9 Aug 12:03
    5606 visningar
    19 svar
    19
    5606

    mardrömmar

    brukar ni drömma mardrömmar och tror ni att dom betyder något? I natt drömde jag att min lilla raring fick ett getingstick i ansiktet och fick utslag över hela kroppen.. sen av någon anledning trillade hon dessutom ner från en balkon/ett tak tre meter drygt, och hamnade på asfalt med huvudet neråt i en vattenpöl..

    Hur otäckt som helst.. när jag var mindre drömde jag om häxor och monster, men det här slog ta mig tusan allt.. usch.. jag vaknade med ett ryck och var tvungen att gå upp.. påvägen kollade jag såklart att hon levde (hon sover i vårt rum).

    Vad är er värsta mardröm någonsin? Nattetid menar jag..

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-09 23:45
    hepp

  • Svar på tråden mardrömmar
  • fetsny­gg
    Äldre 9 Aug 12:15
    #1

    drömmer ni inga mardrömmar?

  • Mångli­mt
    Äldre 10 Aug 15:14
    #2

    Huh ja, mina mardrömmar nu för tiden går ofta ut på att jag blir våldtagen Jag vaknar upp med panik och är ledsen, rädd. Det är hemskt.

    För några år sedan hade jag en period då jag hade mardrömmar varje natt. Otroligt jobbigt att inte få sova ordentligt!
    Den dröm jag kommer ihåg bäst från den perioden är en där jag i drömmen försöker hitta ett ställe att sova på, men var jag än lägger mig kommer det en liten flicka (ser ut som i the ring ungefär) och bara stirrar på mig med helt döda ögon.

  • fetsny­gg
    Äldre 10 Aug 21:00
    #3

    åh fyyy äckligt.. huuu..

    Undra varför man drömmer så sjuka drömmar..


    Månglimt skrev 2008-08-10 15:14:46 följande:
    Huh ja, mina mardrömmar nu för tiden går ofta ut på att jag blir våldtagen Jag vaknar upp med panik och är ledsen, rädd. Det är hemskt.För några år sedan hade jag en period då jag hade mardrömmar varje natt. Otroligt jobbigt att inte få sova ordentligt!Den dröm jag kommer ihåg bäst från den perioden är en där jag i drömmen försöker hitta ett ställe att sova på, men var jag än lägger mig kommer det en liten flicka (ser ut som i the ring ungefär) och bara stirrar på mig med helt döda ögon.
  • Mångli­mt
    Äldre 10 Aug 22:44
    #4
    fetsnygg skrev 2008-08-10 21:00:22 följande:
    åh fyyy äckligt.. huuu..Undra varför man drömmer så sjuka drömmar..
    Ingen aning, kan inte komma på varför =/

    En annan dröm jag hade under den där mardrömsperioden var om en liten pojke som jag jobbade med på mitt sommarjobb för tillfället.
    I mardrömmen gick han och nynnade på nån jätteläskig låt, kommer inte ihåg orden alls tyvärr, men till sist förvandlades han till en varulv som började jaga mig.
    Helt sjuk dröm, för i verkligheten var den där lilla pojken den snällaste jg träffat nästan.
  • fetsny­gg
    Äldre 11 Aug 11:14
    #5

    Min svärmor tror att mina konstiga drömmar är separationsångest.. hon kan nog ha en poäng med det. Lilltjejen ska ju snart börja på dagis och jag ska snart börja jobba..

    Hjärnan ställer då till det för en alla fall.. värsta jag vet att vakna efter en mardröm.. då måste jag alltid gå upp och röra på mig lite och skaka av mig den..


    Månglimt skrev 2008-08-10 22:44:17 följande:
    Ingen aning, kan inte komma på varför =/En annan dröm jag hade under den där mardrömsperioden var om en liten pojke som jag jobbade med på mitt sommarjobb för tillfället.I mardrömmen gick han och nynnade på nån jätteläskig låt, kommer inte ihåg orden alls tyvärr, men till sist förvandlades han till en varulv som började jaga mig. Helt sjuk dröm, för i verkligheten var den där lilla pojken den snällaste jg träffat nästan.
  • Mångli­mt
    Äldre 11 Aug 12:01
    #6
    fetsnygg skrev 2008-08-11 11:14:23 följande:
    Min svärmor tror att mina konstiga drömmar är separationsångest.. hon kan nog ha en poäng med det. Lilltjejen ska ju snart börja på dagis och jag ska snart börja jobba.. Hjärnan ställer då till det för en alla fall.. värsta jag vet att vakna efter en mardröm.. då måste jag alltid gå upp och röra på mig lite och skaka av mig den..
    Ja man tycker ju att om man nu ska ha sådana hemska drömmar kan det väl iaf finnas en mening med det ,ett budskap eller något.

    Jag brukar mest krypa väldigt tätt emot killen och försöka somna om så gått det går efter en mardröm.
  • Kriste­nTjej8­4
    Äldre 24 Aug 01:32
    #7

    Ibland drömmer jag mardrömmar! absolut..oftast i samband med att jag är orolig då jag går och lägger mig..
    Det värsta jag vet är att drömma att någon jag älskar dör!
    hatar drömmar om döden..
    drömde förut att två av mina kusiner dog*ryser* har också drömt att min mamma dött..vilket jag är förstås evigt tacksam för att inte har hänt!
    Jag tror att mina mardrömmar bara är farhågor som kommer fram i min drömvärld..om jag är t ex rädd för att drunkna så kan jag drömma att jag drunknar, hatar jag att äta morötter kan jag drömma att jag tvingas äta morötter osv..
    Vet inte riktigt varför, men så e det med mig.

  • Björkm­an
    Äldre 24 Aug 01:38
    #8

    Jag drömmer ota mardrömmar, dom mest fasansfulla man kan tänka sig. Ofta handlar dessa drömmar om död och elände i varierande former. En gång drömde jag att jag blev skjuten och sedan ramlade jag av ett hustak och krossade skallen i gatan så att hjärnan splattades ut över asfalten. Inte nog med det: det kom en bil och körde över mina stackars kvarlevor. Sedan på min begravning skrattade alla, och dessutom var mitt namn felstavat på gravstenen.
    När jag vaknade blev det mycket värre.

  • tii
    Äldre 24 Aug 02:28
    #9

    Jag drömde för någon natt sedan att hela min familj dog i en bilolycka. Det var den värsta drömmen jag någonsin drömt, och i drömmen så fick jag ett samtal från min morbror där han sa alla namnen o frågade om det var "våran" familj.. jag tappade telefonen o skrek, sen vaknade jag.

    Jag var inte mig själv på hela dagen, för det kändes så verkligt, och jag kunde inte slappna av förrens jag pratat med mamma på telefon.

    Känner fortfarande olustkänsla när jag tänker på det.

  • Björkm­an
    Äldre 24 Aug 02:40
    #10

    År det någon här inne som tror att drömmar som är verkliga och skapar olustkänslor långt efteråt betyder något? För att vara lite seriös för en gångs skull.

  • anka10­79
    Äldre 25 Aug 14:31
    #11

    min värsta mardröm genom tiderna var när jag i drömmen stod mittemot "fan själv" och han sög all energi ur mig....jag har aldrig i mitt liv varit så jävla skitskarj!!!

  • anka10­79
    Äldre 25 Aug 14:34
    #12

    jag tror nog budskap kan finnas i drömmarna men på samma gång så tror jag också att vi bearbetar dagens händelser i våra drömmar. Men dom drömmar som vill visa oss något så ser till att vi uppmärksammar dom. Det kan vara svårt att se skillnad på allt vi bearbetar under natten.

    Jag är en sån som tror att drömmar ger oss svar på saker vi undrar över. Vårt undermedvetna jag pratar. Bara vi fattar att lyssna och är öppna för det.

  • Wren
    Äldre 25 Aug 14:37
    #13

    jag drömmer inte vad jag skulle klassa som mardrömmar egentligen även om de kan vara obehagliga för stunden. de handlar ofta om att komma för sent, inte hitta något etc, men otroligt sällan saker jag mår dåligt över efteråt.

    Oftast har jag dock konstruktiva drömmar, till exempel den gången jag drömde att jag var hos gyn och gjorde en undersökning (detta innan jag någonsin varit hos gyn), det var en så lugn och harmonisk stämning i drömmen att när jag sedan var tvungen att gå dit så fick jag tillbaka känslan från drömmen och det blev ett rent trevligt besök faktiskt.

    Nu hoppas jag på att få drömma lite mer om förlossningar i ett konstruktivt perspektiv då jag ska föda i november, det hade varit trevligt med lite mental gratisförberedelse

  • magika­tt
    Äldre 8 Sep 22:03
    #14

    För många år sedan drömde jag om Djävulen flera nätter i rad.
    Han kom för att våldta mig för han ville att jag skulle föda hans son.
    För varje dröm var det närmare och närmare att han lyckades.
    Jag kämpade som attans med "näbbar och klor" för att hålla honom borta.
    Var dessutom nästan övertygad om att OM han skulle lyckats med sin våldtäkt, så hade jag blivit med barn, Hans barn!

    Fick slut på drömmarna genom att be Gud om hjälp.

  • Äldre 8 Sep 22:10
    #15

    Mina mardrömmar handlar oftast om att mina två katter är med mej på massa konstiga farliga platser (för dom) tex mitt i NY och så. och jag inte kan hålla båda och dom ålar sej och smiter.

    Eller att de är något farligt utanför huset (olika saker, ofta stora djur tigrar björnar eller galna mördare) som ska skada mina katter och min familj. och vi har tre dörrar så kommer alltid på att någon är öppen och springer runt i hela huset som en galning och försöker rädda alla.

    Antar att de handlar om att jag är rädd att förlora de jag älskar.

  • abovo
    Äldre 17 Oct 22:26
    #16
    +1

    Jag har drömt ett par sanndrömmar.

    Den ena var om hur jag såg en tunnel, jag gick igenom den, den var mörk och lång, längst därinne hittade jag en liten hängd gråsparv, med taggtråd virad runt halsen.

    Jag vaknade med ett ryck, och jag var gravid i 8:e månaden och bara visste att min son hade navelsträngen runt halsen. Men ingen trodde på mig och avfärdade mig. Och jag lät mig tyvärr avfärdas.
    Det blev en hemsk förlossning, där man inte begrep att sonen just hade navelsträngen virad tre varv runt halsen, han satt benhårt fast, jag vill inte beskriva hur han kom ut...

    Men det gick iaf bra till sist.

  • Björkm­an
    Äldre 17 Oct 23:39
    #17

    Hur ni än drömmer så slår min dröm allt med hästlängder!
    Det är bara att läsa inlägg nr 8, sen får ni både mardrömmar och sanndrömmar.

  • Mon 22 Jun 2020 01:08
    #18

    Jaa jag vet inte vilken som är värst men en gång drömde jag att jag arbetade på ett ställe och så var abetsdagen slut så hör jag nåt ljud som att nån skulle prata så kommer en scooter med tre hjul farandes av sig själv mot mig, kanske inte låter så hemskt men det var nog det.

  • promet­heuz
    Wed 20 Jan 2021 13:10
    #19
    Björkman skrev 2008-08-24 01:38:16 följande:

    Jag drömmer ota mardrömmar, dom mest fasansfulla man kan tänka sig. Ofta handlar dessa drömmar om död och elände i varierande former. En gång drömde jag att jag blev skjuten och sedan ramlade jag av ett hustak och krossade skallen i gatan så att hjärnan splattades ut över asfalten. Inte nog med det: det kom en bil och körde över mina stackars kvarlevor. Sedan på min begravning skrattade alla, och dessutom var mitt namn felstavat på gravstenen.
    När jag vaknade blev det mycket värre.


    Men uuhh haha. Ursäkta men hur kom du över denna mardröm? Vet att du skrev detta för 12 år sedan men om du fortfarande finns kvar på detta forum, kolla in på www.checkmydream.com där kan man läsa massa intressanta saker. Du kanske kan tolka denna dröm nu i efterhand och se om den stämde in på något i ditt liv, då eller ett par år senare. 
Svar på tråden mardrömmar