• Mickis74

Gravid igen efter 9 månader???

Vi har 9,5 månad mellan dom två första och jag ångrar inte en sekund att vi lät bli att skydda oss efter första barnet.

Tycker allt är svårare och tuffare nu när vi fått vår tredje när dom andra är 4 och 5 år. Tycker det är svårare att hinna med lillebror när dom andra två ligger på och ska ha sitt hela tiden osv.

• Mickis74

Gick hur bra som helst...

Anonym (???) skrev 2008-08-09 19:21:04 följande:

Men hur gick det att ta hand om det första barnet när du var gravid?  Hur var första tiden med nya bebisen? Tänker att en 1.5-åring behöver mycket tid och uppmärksamhet.
  • Mickis74

Ja, klart det finns det...men det finns det ju oavsett hur långt eller hur tätt det är mellan barn.

Under graviditeten var jag trött, men det gick bra...jag gjorde det jag orkade och vilade när dottern sov.

När andra barnet kom så var vi hemma båda två och det är klart att det är avgörande till att jag tyckt det gått så smidigt. Dock har båda barnen ätit och sovit bra från början och följt varann i både mat och sömnvanor tidigt och det har ju också underlättat.

Det är inte jobbigt med två blöjbarn heller, som jag hör många säga.

Jag tycker heller inte att något av barnen har hamnat i kläm bara för att det är tätt. Allt har sin tid och man får sänka ribban och följa det dom behöver/vill ha/vill göra.

Anonym (???) skrev 2008-08-09 21:38:39 följande:

Antar att det finns både för- och nackdelar med att få barn tätt. Känner mig mest förrvirrad just nu!
  • Mickis74

och som jag skrev i mitt första inlägg: jag upplever det mycket tuffare/svårare/jobbigare nu när dom andra två är 4 och 5 och yngsta 2 månader. Känner ofta att yngsta hamnar mer i kläm än dom två stora när dom kommer med sina önskemål och behov.

Svar på tråden Gravid igen efter 9 månader???