• Bevabus

Gravid igen efter 9 månader???

Varför skulle det inte vara rättvist för första barnet att få ett syskon så snart?
    Jag och min syrra är nästan pseudotvillingar (alltså födda med 1½ år emellan, bara det att syrran och jag har ett par månader fler emellan oss än det) så vi är väldigt lika varandra till både utseende och personlighet...underbarare förhållande till en syster kan man inte ha. Dina barn kommer snarare att TACKA dig för att dom föds så nära inpå varandra.

Hur mina föräldrar fixade det?
    Jadu...vi hittar väl alla våra sätt att överleva på

• Bevabus

Om det visar sig att du är gravid, GRATTIS! :D
    Du kommer klara dig hur fint som helst med två barn. Det är aldrig lätt med barn överhuvudtaget, även fast du väntar 2 år mellan dom!
    Alla barn går igenom trots-åldrarna och dom är lika kämpiga att ha i vilken ålder dom än är i, till och med tonåringarna!
    Men huvudsaken är att ni älskar era barn och ni kommer ha en miljon vackra och underbara stunder med dom
    Och det är värt allt!
    Det kommer både att vara svårt och lätt hur långt emellan ni än har med barnen. Så jag tycker verkligen ni ska behålla barnet om det visar sig att du är gravid, inte bara för att det är kul för er att få ännu ett barn, men också som jag skrev innan...det är så otroligt kul att ha ett syskon som är nära en i åldern

Anonym (???) skrev 2008-08-09 21:38:39 följande:

Antar att det finns både för- och nackdelar med att få barn tätt. Känner mig mest förrvirrad just nu!
  • Bevabus

Berätta sen hur det blev!
    Anonym (???) skrev 2008-08-10 18:28:07 följande:

Blir till att köpa ett graviditetstest imorgon Mår illa som tusan så jag anar redan vad stickan kommer att visa...
Svar på tråden Gravid igen efter 9 månader???