Inlägg från: Anonym (???) |Visa alla inlägg
  • Anonym (???)

Gravid igen efter 9 månader???

Vågar inte ta ett grav.test men misstänker starkt att jag är gravid igen. Min lilla bebis är bara 9 månader. Många tankar som far runt just nu.... Hade inte alls planerat att bli gravid så här snart. Hur ska kroppen orka? Hur blir det med jobbet? Är det rättvist mot första barnet att få ett syskon så snart? Om jag är gravid kommer jag att behålla barnet och göra det bästa av situationen och det kommer att vara ett älskat och efterlängtat syskon, dock 1-2 år tidigare än planerat... tankarna bara irrar omkring just nu!

Någon som har så här tätt mellan barnen? Hur fixade ni det?

• Svar på tråden Gravid igen efter 9 månader???
  • Anonym (???)
    Mickis74 skrev 2008-08-09 19:15:02 följande:
    Vi har 9,5 månad mellan dom två första och jag ångrar inte en sekund att vi lät bli att skydda oss efter första barnet. Tycker allt är svårare och tuffare nu när vi fått vår tredje när dom andra är 4 och 5 år. Tycker det är svårare att hinna med lillebror när dom andra två ligger på och ska ha sitt hela tiden osv.
    Men hur gick det att ta hand om det första barnet när du var gravid?  Hur var första tiden med nya bebisen? Tänker att en 1.5-åring behöver mycket tid och uppmärksamhet.
  • Anonym (???)

Antar att det finns både för- och nackdelar med att få barn tätt. Känner mig mest förrvirrad just nu!

• Anonym (???)

Blir till att köpa ett graviditetstest imorgon Mår illa som tusan så jag anar redan vad stickan kommer att visa...

• Anonym (???)

Maken är iväg och köper ett test nu... spännande och lite läskigt samtidigt!

• Anonym (???)

Så nu är det avklarat... det är en liten bebis i magen Oj! eller Wow! eller det blev inte riktigt som vi tänkt oss men det fixar sig nog ändå!!!! Om 8 månader ca. är jag tvåbarnsmamma... (om nu allt går som det ska vill säga).

• Anonym (???)

Tack så mycket

marsbebis skrev 2008-08-12 19:54:35 följande:
    Grattis till tvåan!
    Bevabus skrev 2008-08-12 20:16:21 följande:
    grattis!! :d
    FruFoxy skrev 2008-08-12 20:40:29 följande:
    Grattis
Svar på tråden Gravid igen efter 9 månader???