• Pebbles75

Acceptera dåliga spermier eller behandla?

Hej!
    Hur tänker ni som har manlig faktor? Min man har ca 18 miljoner spermier mot 40 som är normalt. Dessutom är de slöa.

Vi ska påbörja vårt 5:e IVF/ICSI nu. På de andra fyra försöken får vi alltid bara hälften av äggen befruktade.

Det finns ju andra "skolor" i världen än vad våra läkare här tillämpar. T ex genom att låta mannen äta örter och ändra hans näringsinnehåll etc.

Känner ni till några metoder eller rent av solskenshistorier där mannens spermier blivit bättre så ICSI har lyckats?

• Svar på tråden Acceptera dåliga spermier eller behandla?
  • Pebbles75

Jo, vi har manlig faktor. Mina ägg är tydligen väldigt bra. Och jag har också haft Menopur sista två gångerna. Det blev bättre resultat på så sätt att celldelningen blev bättre med Menopur så vi fortsätter på det.

• Pebbles75

Åh vad kul att fler har svarat på min fråga!

Min man äter nu folsyra. Hur mycket/hög dos tror ni han kan äta? Likaså hur mycket zink har era män ätit?

Bling1975. Läste din presentation. Vilken resa ni haft! Förstår att det måste vara jobbigt med era missfall och sen cancerbesked på det! Hoppas ni hittar styrka snart igen.

Svar på tråden Acceptera dåliga spermier eller behandla?