Jag blev utskälld på borås AVC
Hejsan
Har aldrig tidigare blivit så illa bemött av personal som jag blev den 9/8 2008 på AVC i Borås lasarett.
Jag kom in ca 22 tiden på grund av att mitt öga sved, var rött samt att man tydligt kunde se hornhinnan bli rynkor i när jag tittade åt sidan. Förklarade detta samt att jag hållt på tidigare med att måla om detta skulle ha betydelse. Fick till svar av en snäsig sjuksköterska att det minsann var 5-6 timmars väntetid. Så jag borde inte vara kvar där. Jag kan tillägga att jag är livrädd att förlora synen. Jag propsade på att jag ville se en läkare. 5-6 timmar, ja andra har säkert allvarligare skador.
Efter ca 1 timmes väntan kom personal in och medelade att väntetiden ökats med ytterligare 6 timmar ca pga ambulansintag. Jag skall tillägga att vi är fattiga och hyrde in barnvakt för att jag skulle kunna ta mig in till akuten. Jag blev tvungen att åka hem.
Jag och min man gick fram till mottagningen, jag sade att jag måste åka hem. Ja det var ju synd sa dom men dom hade mycket att göra. Ja men jag är tvungen sade jag. Då flög nog fan in i en som jobbade där. Hon skrek följande:
Här tvingar vi ingen att gå hem. Vi har minsann fem ambulanser. Vi räddar liv där inne.
Jag förklarade att ja det var ju jättebra. Men hon fortsatte skälla på mig. Jag hann inte ens förklara varför jag var tvungen att åka o inte kunde vänta 10-12 timmar på vård. Hade hon frågat hade hon fått mitt svar att jag har inte råd att hyra barnvakt så länge.
När ena sköterskan surt sprang att leta min bricka kläckte den andra ur sig att "det finns andra sjukhus i västra götaland".
Nu är det så att ALLA inte har råd att åka 5-6 mil extra till ett annat sjukhus bara för att era sköterskor tycker så. Även om man får pengar tillbaka senare kanske man inte kan lägga ut de pengar själv just då.
Jag förklarade att man blir avigt inställd mot ett sjukhus som man bara får skäll på när man befinner sig där, eller får vänta 10 timmar på vård. Inte ens ett litet hur är det? När man ligger och har jätteont och bara kvider i smärta.
Hela övriga Borås sjukhus är toppen men era rutiner får ändras på AVC samt se över er personal. Har ni sköterskor där som inte tål stress och skäller ut era patienter så är det nått som är fel. Och sen snäsigt fräsa av med ett tycket det finns andra sjukhus. Menar dom då att man inte är välkommen. Nej, ni får nog låta er personal gå på stresskurs. Kan tillägga att jag jobbat natt inom vården och tål stress mycket bra även omlarmet ringer tusen gånger mitt i allt annat.
Jag fick ingen vård i kväll, sitter här hemma med ett öga som är ömt och svider till tusen. Är livrädd att mista synen.
Har fått offra matpengar att ta mig upp till sjukhuset och för att hyra in barnvakt. Sitter ledsen för detta bemötande.
Mycket ledsen patient som blev utan vård
OBS lade det under kroppsligt då det är sjukdom det gäller sen ville jag bara skriva av mig lite. Ni behöver inte svara om ni inte vill.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-12 22:57
Måste uppdater lite, har kommit till inlägg 13 uppdaterar här efter som jag läser. Ja sjukvårdsupplysning rådde mig åka in genast. Ja horhinnan var en liksom veck i, gjorde ont som f-n. nej tjatade inget ville bara ha min pat. bricka med mig hem. Har full förstående för ambulanser. Mannen kunde inte va hemma kunde ju inte köra, kan inte idag heller.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-12 23:03
Är på 31 nu. Nej jag var inte arg då, men blev på vägen hem. samt ledsen och besviken. Jag ville ju bara låta de andra gå före och söka någon annanstans. Bad bara på ett trevligt sätt att jag skulle gå då jag var "tvungen" och ville ha min pat bricka. Hon reagerade på ordet tvungen och blev förbannad om att dom minnsan inte tvingar folk att gå. Vi hade suttit lugnt i väntrummet tills dom kom och sa att väntetiden ökades med ytterligare 5-6 timmar. Så länge kunde vi inte sitta så vi blev tvungna att gå. Vi hade alltså inte tjatat om något med någon personal. Bara inanmäld och sedan väntat.