Inlägg från: Sugardynamite |Visa alla inlägg
  • Sugardynamite

Varför bo i Luleå?

Cornellia skrev 2008-08-12 08:52:53 följande:
    superfint? på hertsön? Känns som om du inte har så bra koll på luleå....
    Shit vad trött jag är på att folk snackar skit om hertsön!

Hertsön är ett stort område och det är stor skillnad på var man bor på hertsön. Vi bor i radhus precis i början av hertsön och jag kan lugnt säga att det är det bästa stället jag har bott på i hela den här stan. (Jag har bott på lerbäcken, malmudden, karlsvik, örnnäset, svartöstaden och porsön).

Herstön är superfint. Fint med herstsökullar och kolonilotterna. Bra öppettider på ICA i centrum, jättebra skola (trots allt skitsnack i tidningarna) och dagis. Det är nära till stan och bussarna går ofta. Vi stortrivs verkligen här.
  • Sugardynamite

Och kan man tänka sig att bo i radhus så är det inga problem att hitta ett fint hus för drygt en mille här.

• Sugardynamite

En vän till mig köpte precis ett fint radhus på Björkskatan för 1.2 miljoner, utan större renoveringsbehov annat än tapetbyte på väggarna. Jättefint badrum och sprillans kök har de.

• Sugardynamite
    Redbit skrev 2008-08-18 14:00:48 följande:
    Att vintern är lång här kan jag hålla med om, men kom igen - kall och mörk? Då har ni verkligen aldrig riktigt jämfört, utan bara gått på snacket!Mörkret: Så fort snön kommer blir det ljust här, betydligt ljusare än det NÅGONSIN blir i de slaskiga mörka sydligare delarna av landet. Ja, solen är uppe betydligt kortare del av dygnet. Men den är uppe, och inte dold av moln 97% av tiden som också ofta är fallet söderut! Kylan: Det finns definitivt platser som är varmare än Luleå på vintern här i landet. Men glöm att det skulle gälla Stockholm, Göteborg eller någon annan kustnära stad. Där gör nämligen luftfuktigheten i kombination med vinden att det KÄNNS oerhört mycket kallare vintern igenom än vad det gör här. Hellre -25 grader och torr luft än -10 och fuktig!/Lulebo and proud of it
    Jag håller med dig Redbit.

Vårvintrarna i Luleå i solskenet ute på isen i södra hamn är svårslagna.
Svar på tråden Varför bo i Luleå?