Inlägg från: Lilla Mumintrollet |Visa alla inlägg
  • Lilla Mumintrollet

Varför bo i Luleå?

Vi bor i Luleå en bit utanför stan. Och vi trivs kanonbra. Vi har två barn i förskole/skolåldern och där vi bor är det en kanonbra skola och förskola. Jag själv vikarierar inom förskolan nu då jag pluggar och det flesta förskolor jag har arbetat på är bra. Det är väl som det är på många andra ställen...det varierar från förskola till förskola.

Så, tveka inte...välkomna hem!!

• Lilla Mumintrollet

Ja, villapriserna i Luleå är inte billiga...dyrast i norrbotten. Vi bor ca 1.5 mil utanför stan och här ligger villapriserna (utgånspriset) på ca 1.500.000 kr - ca 2.000.000 kr ... och sen är det ofta budgivning, så priset går upp en bit till. Till och med villorna ute i byarna kring Luleå har också fått dyrare villapriser.

• Lilla Mumintrollet
    Catti87 skrev 2008-08-12 09:14:42 följande:
    Lilla Mumintrollet: Tack för den redogörelsen. Verkar som att folk tror det bara är att välja och vraka här bland husen och sedan knappt ha något lån. Det funkar ju inte riktigt så. Ofta hamnar man någonstans vid 2 miljoner och över om man vill ha något som inte är fallfärdigt.
    Ja, visst hamnar man på dom priserna. Och vill du bo nära stan så är villpriserna ännu högre och sen är det ju ofta budgivning på nästan allt! Då, vi har rätt lite villor ute till salu så trissas priserna upp rejält. Idag får du knappt en villa för 1.000.000 kr.
  • Lilla Mumintrollet
    Ylle skrev 2008-08-12 13:04:44 följande:
    hm.. tack för svar. tror jag. nå, ryktet om fåordighet tog ni ju död på.någon som har koll på hur det funkar att bo i själva stan med kids?
    Mitt i stan vet jag inte om jag skulle bo med barn. Men du har områden nära stan Östermalm, Malmudden, Skurholmen osv. Då är du ändå nära stan, men får ändra lite bättre område för barnen. Enligt mig i alla fall
  • Lilla Mumintrollet

janne j skrev 2008-08-12 15:54:00 följande:

De jobb som finns är väl renskötare eller gruvarbetare misstänker jag
    Ja, plus några till arbeten
Svar på tråden Varför bo i Luleå?