Inlägg från: Cornellia |Visa alla inlägg
  • Cornellia

Jag skulle dock inte tveka att flytta till Luleå om jag hade familjen där. Underbar natur, men ändå helt okej utbud i stan. Trevliga männsikor.
    Det enda jag saknar är vettiga resturanger och fik, det är sjukt dåligt med det.

• Cornellia
    Tant Greta skrev 2008-08-12 08:55:09 följande:
    Hmm,vad du är kräsen Men är helt övertygad om att kan få ett schysst boende i Lule för en mille.I ett BRA område.
    Okej...man kan juh övertyga sig om vad som helst, även om det inte är sant.
  • Cornellia
    Tant Greta skrev 2008-08-12 08:59:58 följande:
    Visa mig vad du får för 1 miljon i Sthlm&vad du får i Luleå för samma summa.
    Det är juh inte på något sätt relevant. Visst i Luleå, får du kanske en schyst lägenhet eller ett sunkig renoveringsobjekt till villa för en miljon. Men du sa att man skulle kunna få ett superfint hus i ett bra område i Luleå, och det är juh bara en fantasi.
  • Cornellia
    Catti87 skrev 2008-08-12 09:00:34 följande:
    Detta saknar jag med. Verkligen supertrist att det finns så lite fik! Nu är vi en grupp blivande mammor som brukar fika tsm och det finns ju endast Rosters som är öppet på kvällen. Så himal trist!
    Även om jag gillar glassbaren som har öppet på sommaren *Glass är juh supergott*
  • Cornellia
    Tant Greta skrev 2008-08-12 09:05:05 följande:
    Fantasi?Var i Luleå är det inne att bo då?
    Bergnäset kanske, eller östermalm. Det är iaf där jag skulle leta hus om jag skulle till Luleå.
  • Cornellia
    Catti87 skrev 2008-08-12 09:31:44 följande:
    Fast har du inte läst just vad alla skrivit. ;) Du får kanske (inte alls säkert) en stuga i en by för under miljonen. De stugor som ligger i vår by nu och är till salu, 2,5 mil utanför Lule, ligger på 795.000 och över. Och sen budgivning på det. En lägenhet i stan får du kanske också för under en miljon. Treorna ligger väl runt 700.000 ungefär!
    Äh, det spelar ingen roll vad du säger. Man vill tro att allt är såååå billigt och puttenuttigt i Norrland. Vadå? måste man betala för husen? Jag trodde man fick dem, för det har jag hört på nyheterna att folk i norrland inte blir av med sina hus och ger bort dem. Hyrorna är superbilliga, och nej vadå? norrland som norrland, ingen skillnad mellan arjeplog eller luleå, båda har väl en vägkorsning och en korvkiosk......
  • Cornellia
    Tant Greta skrev 2008-08-12 09:48:00 följande:

Billigare jämfört med övriga Sverige?

Kanske billigare än storstäderna, men inte 17 är det billigare än andra mellanstora städer.
  • Cornellia
    xxJessikaxx skrev 2008-08-12 15:46:24 följande:
    inte många här inne i tråden bör jag kanske tillägga att jag menar, utan i Luleå över lag...
    Det gäller väl i resten av sverige oxå? Att allt ska vara så jäkla rätt?
  • Cornellia
    xxJessikaxx skrev 2008-08-12 15:58:00 följande:
    janne j skrev 2008-08-12 15:54:00 följande:Lite långt till "gruvan" kanske?...
    och till renarna.....
Svar på tråden Varför bo i Luleå?