VARNING för rosenrot!!!
Har hört så mycket gott om rosenrot så tänkte därför berätta min erfarenhet. Jag har känt mig lite trött och deppig och tyckte rosenrot lät perfekt för mig så jag testade.
Första dan kände jag mig lite konstig, nervös och orolig. Andra dan var jag speedad och städade som en tok men hade ångest. Tredje dan fick jag mer ångest men var speedad och fick mycket gjort. Fjärde dan hade jag än mer ångest och började få tvångstankar, kändes som jag tappade verkligheten och fick för mig att jag skulle göra mig illa ex hoppa från balkongen. Jag lade mig ner på golvet och grät förtvivlat och bara skakade.
Fick ringa hem mannen från jobbet då jag ej kunde ta hand om barnen.
Han försökte lugna mig men det blev bara värre och värre. Hyperventilerade och trodde jag skulle dö.
Mannen fick ringa ambulnsen då han till slut inte fick kontakt med mig mer.
Allt var som i en dimma och jag var säker på att jag skulle dö. jag grät och skrek och kom in till akuten. Där fick jag lugnande och somnade sen. Vaknade många timmar senare på psyket och kände mig groggy. Blev bättre under dan och jag fick prata med en läkare. Han frågade vad som hänt och jag berättade hur det varit. Jag sa att jag testat rosenrot för att jag var en trött småbarnsmamma. Han sa då att han hört om fler som reagerat liknande av dem och sa " de borde vara varningstext på förpackningen". Jag fick åka hem senare under dan och blev sen som vanligt igen dvs trött småbarnsmamma.
Men denna händelse glömmer jag aldrig. Var det värsta jag varit med om så ville därför varna för dem. Vet att det kan funka bra för vissa men kan även sluta i katastrof.