• Anonym (tina)

VARNING för rosenrot!!!

Jag brukar tänka på att preparat man köper på hälskokosten o dyl är preparat som oftast inte blivit godkända av läkemedelsverket....det finns liksom en anledning av att dom säljs på hälsokosten o inte på recept. Om dom ex nu ska vara så himla bra så vore det ju konstigt om staten inte redan upptäckt det själv och använder sig av det...

Men jag förstår vad du menar. Tur att det ändå gick bra för dig, tur i oturen....

lycka till...

Ps. om du känner dig extra trött o hängig, ring sjjukvården o kanske be att få lite samtalsstöd under en tid, det kan göra mycket att bara få prata av sig :-

• Anonym (tina)
    Svar på #10
    Det e det jag menar fast att det säljs på apotek...om den nu ska vara sååå himla bra så borde ju den vara godkänd av läkemedlesverket o funka som ett läkemedel som läkaren skriver ut? Så resonerar jag iallfall....
    Ex dom säger ju att visssa hälsopreparat ska vara bra o det e möjliht att dom är men man får nog vara lite försiktigt med det - känns som man inte riktigt kan lita på det just av den anledningen att varför använder då inte läkarna dessa "fantastiska naturpreparat" om dom ska vara så himla bra....
  • Anonym (tina)
    Svar på #11
    Psykos???
    Vem e du som ska ställa den diagnosen?
    Hon var ju på akuten o fick träffa en läkare ju!

Blir så trött på många på familjeliv som hela tidne ska hålla på o ställa diagnos av alla dessa slag, det e ju farligt att göra det...man kan ju stämpla en person för livet, iallfall kan personen i fråga ta illa vid så det ska man passa sig för.

O varför i huvud taget ställa diagnoser o namnge det, så att man får en sjukdom - varför kan man bara inte känna sig stressad, trött o hängig utan för den saken skull vara sjuk o ha en diagnos, livet kan vara rätt tufft ibland. vi e ju människor med känslor!!!

Låt läkarna ställa diagnoser - det kan vi här på Fl hålla oss borta ifrån!
  • Anonym (tina)
    Svar på #14
    Vad berodde dina panikångsetattacker på? hade det hänt nåt särskilt?
  • Anonym (tina)

O alla funkar vi olika, så visst kan det bero på rosenroten!

Åt det oxå får många årsedan o slutade efter några dagars användning då jag inte alls mådde bra med dom.

• Anonym (tina)

Alltså det skulle lika mkt väl kunna vara rosenroten (tillsammans med en stressad o pressad situtaion) - att dra det så långt till att det skulle vara tecken på en psykos, då tycker jag att man går för långt!

Svar på tråden VARNING för rosenrot!!!