Inlägg från: Läntan efter barn är stor |Visa alla inlägg
  • Läntan efter barn är stor

drivknutar

säker på att det är drivknutarna? Då ska inte bilen hacka när du släpper gasen! Antagligen är det nått i motorn eller växellådan!

sanna88a skrev 2008-08-12 17:07:55 följande:
    spelar ingen roll vilken växel jag har. det händer iaf mest i låg hastighet (max 70 typ)vad kan det kosta att fixa? det har hållit på i ett år typ:Sen liten annan fråga.. vad kan det kosta att ta in bilen å service?
    att ta in bilen på service kan kosta en del. Jag har praktik på Lecab i Karlstad och vet att det brukar bli lite dyrt. Beror på vad mycket som görs.
    Lämnar du in bilden på Lecab tex? Eller väljer du en annan verkstad?

Men problemet du har låter som om det är motorkuddarna eller växellådan! Min svärfar har haft samma problem på en Skoda, det visade sig att det var växellådan! Det skulle kosta honom 20.000 kronor men som tur var så var det firmabilen så han behöver inte betala något

Lycka till med bilen!

Nej skojar inte! Tyvärr!!

Låter som om det är växellådan. För att när du frikopplar så slutar den alltså att hacka?
    Då vill jag tro att det är växellådan som krånglar.
    För att få reda på vad det är så är det enklast att ringa en verkstad och fråga.
    Men låter som om det är växellådan eller motorn. Men med tanke på att det slutar när du trycker ner kopplingen så låter det som växellådan.

Svar på tråden drivknutar