Inlägg från: lillangel |Visa alla inlägg
  • lillangel

Bo i Danderyd som fattig?

Nej sälj lägenheten... Jag har jobbat med barn och ungdomar i Danderyd i 7 år och de är inget bra ställe för barn att växa upp på och ännu sämre om man inte har föräldrar som är läkare och advokater...jag överdriver inget jag skriver nu... dom som har dåligt ställt blir outsiders!
    Finns så mycke fina orter man kan bo på så sälj den lägenheten. Jag vet att de inte är bra ställe för barn och ungdomar och ja mycke knark där,mer en i någon annan kommun för dom har "råd" och har därför mer kontakter.
    Finns INGET bra med den kommunen alls.

• lillangel
    Anonym skrev 2008-08-12 21:23:36 följande:
    jag har bott och jobbat som barnflicka i stocksund och jag kan bara säga att det anonym i inlägg 25 skriver inte alls stämmer överens med mina erfarenheter.Jag stannade hos samma familj i 2år, de brydde sig om barnen och jag blev en del av deras familj,de hade ett stort företag och säkert massor av pengar men de var som vilken svenssonfamilj som helst(bortsett från barnflicka då), vanliga normala familjebilar, handlade på ikea, barnen fick inga svindyra leksaker osv osvDeras vänner var också supertrevliga och inte alls snobbiga.Alltså kort och gott, familjerna i stocksund är i de flesta fall som vilken normal svensson familj som helst, visst endel kanske har mer pengar på banken men än sen.Låt inte dina fördomar om rika snobbiga människor göra valet åt er, lägenheten låter toppen och området är verkligen jättefint!
    ja de är klart de finns bra familjer också... du hade turen att få en men de är rätt mycke av de andra!
  • lillangel

Anonym (Lina) skrev 2008-08-13 15:02:56 följande:

Det beror kanske lite på var det är i Stocksund. Jag har bott (dock utan barn) i Mörbylund, det är ett lghsområde som vilket som helst tycker jag (=inte exklusivt men vi hade mkt trevliga grannar). Sen har jag bott inne i Stocksund i lgh mitt bland villorna också, det var ju lite annorlunda (positivt). Jag har som sagt ingen aning om hur det är för barn men Stocksund som område tycker jag är fantastiskt trevligt med natur, lugna vägar och vatten.Det finns väl en hel del lgh-områden där också, Mörby Centrum t.ex och Stocksunds torg eller minns jag fel? Har alla de barnen rika föräldrar?
    Ja men som jag skrev...då blir dom stämplade som "fattiga" så är stilen bland barn och ungdomar där.
  • lillangel

Anonym (mums) skrev 2008-08-13 17:31:08 följande:

Fast jag är inte säker på att de inte kommer att ha råd med det. Om TS och henns sambo tjänar över 40 000:- tillsammans och har en hyra på 3500:-... De kommer att ha en väldigt bra ekonomi, tror jag! De kanske inte har råd med BARA sådana kläder, men några par jeans för x antal kronor kanske de har råd med. Dessutom, andra barn som bor där, i t ex hyreshusen i Mörbylund, var går de i skola och vad har de på sig för kläder?Nej TS, flytta. Det är ju bara att sälja om ni inte trivs...
    ja och dom som bor i mörbylund blir inte omtyckta,,, viktigt för barn att bli de i sådana ställen som Danderyd...allt är ytligt!
  • lillangel
    snapdragon skrev 2008-08-13 23:51:31 följande:
    fast det är lite annorlunda nu än på 60-70- talet skulle jag tro, det där låter för mig som är lite yngre helt obekant.
    hahahaha precis
  • lillangel

Anonym (mums) skrev 2008-08-14 07:11:34 följande:

Jamen det är ju flera som bor i Mörbylund... De barnen borde väl ofta tycka om varandra? Man kan väl inte strunta i att flytta och byta skola för att några procent av barnen är rika och KAN frysa ut ens barn, speciellt inte eftersom man vet att några procent av barnen inte är lika rika. Detta OM man vill flytta till det området.
    hallå?några procent är rika? du vet inte vad du snackar om ...de är bara några procent som är fattiga och resren är höginkomsttagare...
  • lillangel

Anonym (mums) skrev 2008-08-14 10:41:28 följande:

Ja, i Danderyd och Djursholm i stort ja, men inte bland barnen i hyreshusen i Mörbylund och Stocksund... det är jag övertygad om. Dessa barn går ju också i skolan någonstans. Kanske TS barn kan då där om det nu är så svårt att vara "fattigt" barn i en "rik" skola.
    Ja men om dom flyttar till en annan kommun så blir dom inte klassade som "fattiga" inte så kul för barn att bli klassad som de.
  • lillangel

Anonym (mums) skrev 2008-08-14 11:11:04 följande:

Fast andra barn överlever ju i Danderyds kommun... Jag tror att man ska försöka att inte måla fan på väggen utan se det positiva som finns. T e x bra skolor, nära naturen, låg skatt, låg hyra. OM man sedan inte trivs har man ju alla möjligheter i världen att sälja lägenheten och flytta.
    klart dom överlever...dom dööör ju inte av att bo där!!!... jag känner många som växt upp i Danderyd ,umgicks med många där och jobbat där i 7år så jag vet nog vad jag snackar om.
  • lillangel

Anonym (sälj!) skrev 2008-08-14 23:28:56 följande:

Jag skulle sälja och välja en ny bostad fritt och helt efter era önskemål i valfri ort i Sthlm, säljer ni en 4:a på 112 kvm i Danderyd lär ni få bra betalt så ni kan nog välja ett fint hus i exempelvis Huddinge, kanske får ni pengar över till nya möbler/en resa/shopping? Hur ni än gör så får ni en billig boendekostnad för all framtid, grattis!
    håller me
Svar på tråden Bo i Danderyd som fattig?