Inlägg från: snapdragon |Visa alla inlägg
  • snapdragon

Bo i Danderyd som fattig?

Jag hade inte flyttat dit.

min f.d. sambo var uppvuxen i danderyd och det är ett hemskt ytligt och hårt klimat även för de rika barn som inte får ALLT.

han hade kompisar som jobbade natt och pluggade på dagen fast de var för unga för att jobba egentligen bara för att ha råd med rätt kläder för att kunna upprätthålla fasaden och inte hamna utanför och få utstå att alla ser ner på en.

• snapdragon

fast det är lite annorlunda nu än på 60-70- talet skulle jag tro, det där låter för mig som är lite yngre helt obekant.

Styrbjörn skrev 2008-08-13 23:48:51 följande:
    som uppvuxen i ett av stans tuffaste områden på 60- och 70-talet kan jag bara säga - FLYTTA DIT! Den miljö jag växte upp i var danande...men med lite otur kan man hamna riktigt snett. Det är dock resor bättre än wannabeeställen som de här områdena som ligger nära Stocksund och Daneryd(ingen nämnd) där nyrika plåtslagare hetsar ihjäl varandra med fetaste bilen, dyraste klockan, största poolen blabla...DOM ungarna ligger i märket för att bli typiska mobbare. I mer klassiska överklassmiljöer råder en helt annan anda.För trots att jag är uppvuxen i betongen bor jag idag med mycket trevligt och opreteniöst folk inpå knuten.
Svar på tråden Bo i Danderyd som fattig?