Bo i Danderyd som fattig?
Rika människor blir inte rika av att slösa pengar på allt de ser. Jag känner visserligen inte så många Danderydsbor, men de jag känner är ekonomiskt medvetna. De handlar barnkläder på HM och gärna på Klubbdagar, de klipper ut rabattkuponger, säljer urvuxna leksaker och kläder på Blocket och passar ofta på att handla dyrare märken utomlands där det är billigare. De danderydsbor jag känner skickar runt kläder och skor i bekantskapskretsen, faktiskt ännu mer än de människor jag känner som _klagar_ på danderydsborna.
Dessutom har de flesta höginkomsttagare flera år som fattiga studenter bakom sig och vet hur det är att leva med snål budget. Jag har mycket svårt att tro att någon vuxen skulle se ner på er för att barnen har kläder från Kappahl. Ofta ärver ju också barn kläder av varandra. Många barnkläder av finare märken har flera år på nacken, just lite dyrare kläder vill man ju gärna kommer till användning och ofta håller de bra så sådana ärvs ofta.I tonåren kan det kanske bli märkeshysteri, MEN det kan det bli i ALLA områden.