Inlägg från: Anonym (stockholm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (stockholm)

Bo i Danderyd som fattig?

Stocksund är ju långt ifrån de "dyraste" områdena i stockholm, och det är en trevlig blndning människor där....ger inte alls någon snobbig känsla tycker jag! Att Danderyd hamnar på "rik kommun-listan" tror jag beror på andra aspekter.....men det är ju en större fråga. I alla fall tycker jag det är en trevlig plats precis som många andra kommuner i stockholm!

Jag slår ett stort slag för en flytt dit, tillsammans med en positiv inställning!

Lycka till!

• Anonym (stockholm)

Jag måste säga att jag under mitt 32-åriga liv i stockholm säkert aldrig stött på problem med s.k. snobbighet pga att någon kommer från ett finare område..... Kan bero på att det är så stort och ingen lägger märke till märket på jeansen osv, ingen bryr sig..... Jag bor nu också i en kommun som anses som en av de "dyrare", men jag märker då ingen skillnad ALLS på folks attityder......

Så som sagt, utan förutfattade meningar och med en positiv inställning kommer man långt! Och ni kanske kommer stortrivas, vem vet!!

• Anonym (stockholm)

neelie och Zocute: Håller med helt.

Sen är det en fördel att bo i en ekonomiskt stabil kommun; skolan har en bra ekonomi, lärarna får bättre betalt, vården är bättre än i förorten och köerna kortare.

Jag är född i en riktigt fattig kommun; ingen hade mkt pengar. MEN ändå mobbades två barn i klassen SÅ mkt att de fick depressioner och var självmordsbenägna alla år.....från ettan till sjuan..... Varför???? Alla var vi ju lika fattiga!!! Jo, för att den ene var frireligiös och den andre rödhårig!!!!

Om barn vill mobba så HITTAR dom nåt helt enkelt!! Fattig eller rik, spelar ej roll!

Svar på tråden Bo i Danderyd som fattig?