• Vickan

äggallergi!!

Har två barn med allergi för mjölk.. Den stora har även en tarmsjukdom.. Nu är det mini som "ställer" till det.. Vi tog i början av året ett gentest för laktos på henne och det visade sig ju att hon har den genen vilket då innebär att hon är laktosintolerant. Nu har vi gjort ett nytt test och jag fick provsvaren igår.. Hon har allergi för mjölk (proteinet då fattar jag då hon redan är testad för laktos) och äggvita..

Men jaha vad innebär detta??? Det ända jag fick från läkaren var ett brev där det stog typ hej hon är allergisk mot mjölk , äggvita..

Vad ska hon undvika vad kan hon äta?? någon med samma allergi hör jätte gärna av er... Allergin mot äggvita kom som en chock..

Tack på förhand
    Vickan

• Svar på tråden äggallergi!!
  • Vickan

Tack

Hon älskar ju ägg, har ringt till vc för att få klarhet i detta (vet inte änns hur högt el lågt på skalan hon ligger ang mjölk el ägg) men ja jag har sagt det förut och säger det igen dom är inkompetenta där.. Får jag inget svar denna veckan så ringer jag vidare till min stora tjejs barnläkare på sjukhuset och ser om hon kan ta sig ann detta med..

Laktosen hon har får hon dras med hela livet.. mjölken kommer troligen att växa bort.. men stora syster har sin kvar änn idag.. Vad jag förstår så testade dom bara för mjölk och gluten nu pga att hon är hård i magen..

Vad har Era barn för symptom på just ägg

• Vickan

Min minsta har inga eksem alls.. Enda problemet för henne är att hon inte kan sköta sin mage själv utan måste ha hjälp av imopotal och enstaka gånger måste hon ha microlax annars kan hon inte bajsa över huvudtaget

• Vickan

Nattviolen

Tack så mycket för tipsen om just pastan för det var där jag såg ett jätte problem.. (satt och funderade på om hon verkligen skulle klara av att leva på ris och potatis..)

Majonnäsen kan dock ställa till det då hon även har mjölkallergi.. för oftast när något är "lätt" så har dom tillsatt mjölk i stället..

Har varit i kontakt med vårdcentralen och väntar med spänning på deras samtal

Svar på tråden äggallergi!!