• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • olalala

Snippa är jättebra ord tycker jag. Slida är ju faktisk den inre delen, inte den yttre och det är väl den delen de flest barn först "upptäcker" & undrar över!!!

• oOrosamarängerOo
    Stargirl skrev 2008-08-13 14:31:27 följande:
    Det är som att kalla ögat för pupillen eller foten för stortå *s*
    Haha, ja det va en klockren jämförelse
  • Tina och Fredrik

Det är från mina föräldrar jag har fått ordet slida! själv säger jag pussyn men vill helst inte att ungarna springer omkring och säger det;)

• hjärnsläpp

Jag gillar inte snippa, låter som det kommer från ordet snopp. Jag har alltid kallat min egen för mus o gör det till mina barn med.

• nänänä

Vi har i flera generationer sagt pulla och tycker det är ett bra ord. Inget sexuellt i det för oss. Om killens säger vi mest snopp, men de äldre i vår släkt säger nuppe.

• nänänä

Vad sa era föräldrar ni när ni var små? Jag tycker att det heter det som det hette när vi var små. Varför byta namn på något som alltid hetat och varit en pulla för oss?
    Läste alla svar och hittade bara en till som säger pullan, kanske det är olika från vart i sverige vi kommer?
    Snippa kommer vi ALDRIG att kalla den.

• T0morrow

Kärt barn har många namn ;o) Jag föredrar ordet "snippa" för det är ett fint ord, det passar i MIN värld ;o) sen har vi aldrig kommit in på den manliga delen och jag har inte en aning om vad jag kommer kalla det för nät hon väl frågar *asg* den dagen den sorgen ;o)

Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??