• marika o Oliver

pojkar har snopp vad har flickor??

Hej

Många säger olika...vad kallar ni det?

Har pojkar snopp, penis eller vad kallar ni det?
    Flickor har de mus, snippa eller vad säger ni?

Min son på 3.5 år frågade mig en dag...-mamma, har du ingen snopp har du en öööv? (han kan inte säga r )

• Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??
  • kitara

Hi hi, kom att tänka på de här diskussionerna när jag såg DVDn med Totteböckerna.
    Den där Totte och Malin upptäcker att de är lite olika.
    "Totte har en penis. Malin har en springa"
    Så hette det då. Tror inte så många använder det nu.

• LindaJohansson81

Tack gode gud för man har pojkar, hr inte en aning om vad jag skulle kalla det för...*s*

• Stargirl
    nänänä skrev 2008-08-13 22:42:36 följande:
    Vad sa era föräldrar ni när ni var små? Jag tycker att det heter det som det hette när vi var små. Varför byta namn på något som alltid hetat och varit en pulla för oss?Läste alla svar och hittade bara en till som säger pullan, kanske det är olika från vart i sverige vi kommer?Snippa kommer vi ALDRIG att kalla den.
    Pulla är något HELT annat för mig. Så det skulle kännas väldigt äckligt att kalla min dotters snippa för det *uäääk*
    *~Bugaboo RULES~*
  • mina1

Snälla lär era barn ordet snippa också. Hur svårt kan det vara att alla åtminstone har ett namn som är gångbart och som alla fattar. Hemma säger vi mutta och snippa så slipper det bli några problem för barnen. På förskolorna där jag jobbar har flickorna överlag ingen som helst koll på att de ihuvudtaget har något att kalla nåt. Så för mig är det viktigt att man har ett gemensamt namn. Om ni nu tycker ordet snippa är så fult så be någon annan släkting lära barnet det.

men vill man krångla till det för sina barn så kan man ju göra det.

Det är fritt att välja.

• Stargirl
    LindaJohansson81 skrev 2008-08-14 09:01:56 följande:
    Tack gode gud för man har pojkar, hr inte en aning om vad jag skulle kalla det för...*s*
    Men det spelar väl ingen roll. Vad säger du till dina pojkar att du har? Jag har två pojkat och en flicka och innan flickan kom så kallade vi mina och andra flickors könsdelar för Snippa. Det måste ju finnas ett namn för dina pojkar så de vet vad det heter. eller?
    *~Bugaboo RULES~*
  • Kina79

Snippa, självklart val för mig även om det kändes väldigt konstigt de första åren. Men det är ett ord som fler och fler anammar och alla på dagis och liknande vet vad man pratar om.

• Stargirl

I finland säger man Pimppi eller pimppa. Det är gulligt ord tycker jag om man nu inte gillar snippa.

*~Bugaboo RULES~*
Svar på tråden pojkar har snopp vad har flickor??