• annawall

Barntandkräm som smakar mint och inte frukt/godis, finns det?

Zendium hade, men nu har de bytt, verkar som Pepsodent också bytt. Jag tycker att barnet ska ha tandkräm som smakar tandkräm, dessutom är det godare om man själv ska låna :)
    Nå'n som vet?

• Svar på tråden Barntandkräm som smakar mint och inte frukt/godis, finns det?
  • Yosa

Vår tandläkare sa att man mycket väl kunde använda vanlig vuxentandkräm till barn. bara tänka på att inte ta för mycket

• Yosa

....om d egillar vuxentandkräm alltså. Vår 3 åring gillar våran tandkräm

• Juppepuppe

Jag tycker att den tandkrämen med Asterix på smakar mint. Vet inte vad det är för märke.

• elli26

Min tandhygienist och tandläkare har tipsat mig om actas eller coop extras vuxentandkräm, de är milda i smaken och man kan ta mkt lite. Min dotter på två år använder actas, funkar jättebra!

• Prinsessan Zelda

vår zendium tandkräm smakar tandkräm, inte godis??

• Yosa

Zendium finns både som vuxen och barn-variant. OBS!! är man allergisk mot ägg ska man inte använda vuxen-zendium för den innehåller ÄGG!!!!! knepigt!

• Prinsessan Zelda
    Yosa skrev 2008-08-13 20:14:25 följande:
    Zendium finns både som vuxen och barn-variant. OBS!! är man allergisk mot ägg ska man inte använda vuxen-zendium för den innehåller ÄGG!!!!! knepigt!
    och även mjölk!!!
  • Yosa

Prinsessan Zelda skrev 2008-08-13 20:15:10 följande:

och även mjölk!!!
    Okey...så kanske det va. Dottern var tidigare mjölkproteinallegisk men det har vuxit bort och nu är det bara ägg-allergin kvar. Vi har tyvärr en sån tub hemma så jag har skrivit "OBS ej Elin.Innehåller ägg" på tuben så inte barnvakt ska ta fel.
  • annawall

Zendiums barn smakade mint till typ i våras sedan stod det tuttifrutti eller något nästa gång jag skulle handla tror jag! Störigt när de byter sådär.
    Jag ska kolla in Actas och coops... Tycker det är så behändigt med de små tuberna bara! Men acta har flera olika smaker, har de inte?

• norgesessan

vår aquafresh innehåller typ 1100 fluoridnånting, medan barntandkrämerna ligger på 900-1000...vi har en barntandkräm som stinker tuttifrutti, dom får välja mellan den och vår, sen köper vi ny nästa gång och hoppas på det bästa..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Prinsessan Zelda
    annawall skrev 2008-08-13 20:29:41 följande:
    Zendiums barn smakade mint till typ i våras sedan stod det tuttifrutti eller något nästa gång jag skulle handla tror jag! Störigt när de byter sådär. Jag ska kolla in Actas och coops... Tycker det är så behändigt med de små tuberna bara! Men acta har flera olika smaker, har de inte?
    nä, va dumt. ja, vår tub håller ett tag, he he. så jag har inte köpt på länge. men jag gillar zendium, måste hitta annat då ju
  • annawall

Många barntandkrämer står ju inte vad de smakar heller... Som sagt man vill ju inte chansa och få en som stinker tuggummi eller annat. Fattar inte att inte alla skriver ut smaken? Ofta står det bara "arom". Är de stackars barnen vana vid bubbelgum lär ju inte en mint vara så poppis heller. Så jag tänkte att ni kanske vet :)

Förutom fluorhalten ska barntandkräm vara extra låglöddrande, vilket jag i o f s inte tycker verkar stämma riktigt.

• Prinsessan Zelda

bamse tandkrämen tycker jag smakar blä. och det tycker dottern på 1 år med.

• syrra

Colgate 0-6 år smakar mint (ganska så kraftih mintsmak)

~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Nenne 71

Någon som vet varför en tandkräm innehåller ägg???

Hela våran familj använder sensodyne tandkräm.

• Yosa

Nenne 71 skrev 2008-08-13 22:29:40 följande:

Någon som vet varför en tandkräm innehåller ägg???Hela våran familj använder sensodyne tandkräm.
    ingen aning.Helknäppt
Svar på tråden Barntandkräm som smakar mint och inte frukt/godis, finns det?