• annawall

Finns det någon Bamse-fantast som kan svara på min sons fråga?

Han undrar vart Bamses lilla åsna tog vägen (han som sprang så snabbt och vann över Krösus sorks häst på travet). Sedan kom ju Billy Boy och då var inte åsnan kvar. Inte stallet heller tror jag?

• Svar på tråden Finns det någon Bamse-fantast som kan svara på min sons fråga?
  • annawall

Figurens namn Åsnan

Fakta om figuren
    En liten åsna som ursprungligen figurerar i en tecknad film om Bamse. Åsnan kan springa mycket fort om den bara vill.

Figurens namn Billy Boy

Fakta om figuren
    Bamsegängets häst. När Bamse fick Billy Boy var han en besvärlig häst. Skalman, som förstod att något var galet, undersökte honom och hittade felet. Billy Boy var felskodd. Efter det blev Billy Boy lugn. Mickelina, Ola Grävling och Annika Anka är hos Billy Boys ständigt och sköter om honom.

Men det står inte vad som hände med åsnan. Billy Boy var med redan när jag var liten och var med i ett nytt äventyr nu, men sonen undrar ju över åsnan. Festligt hur barn kan undra hela tiden sån't man själv aldrig tänkt på...

• annawall

Jag fick svar av Bamse :)

Hej!

Den lilla åsnan delar stall med Billy Boy och de andra hästarna. Han kanske inte alltid syns i bild när vi berättar om äventyr från stallet, men han bor där. Med tanke på din sons fråga är det kanske dags att hitta på en ny historia där den lilla åsnan är med.

Mvh

Lisbeth Wremby
    Editor-in-chief BAMSE

• Kärnan

aaa vad gulligt av dom!

annawall skrev 2008-08-14 12:46:19 följande:
    Jag fick svar av Bamse :)Hej!Den lilla åsnan delar stall med Billy Boy och de andra hästarna. Han kanske inte alltid syns i bild när vi berättar om äventyr från stallet, men han bor där. Med tanke på din sons fråga är det kanske dags att hitta på en ny historia där den lilla åsnan är med. Mvh Lisbeth Wremby Editor-in-chief BAMSE
  • Howdahkan

Va gulligt av dem att svara och sen att ta med honom igen!
    Bamse är nog världens bästa tidning!

Svar på tråden Finns det någon Bamse-fantast som kan svara på min sons fråga?