HM.s vinteroverall?
Funderar på att köpa en vinteroverall såg HM´s och undrar om de är bra? Är de värda priset 498 kr ?
Funderar på att köpa en vinteroverall såg HM´s och undrar om de är bra? Är de värda priset 498 kr ?
www.familjeliv.se/Forum-3-96/m35202787.htmli denna tråd finns många bra tips!
flamma: pippilotta har tror jag
Men det finns ju två olika på H&M..en bävernylon och en i polyamid och de enfärgade hade jag förra året till tösen som då var två och jag tyckteden funkade bra...men tror jag ska köpa den dyrare modellen av Exits/Name It overallen till bägge töserna i år ....stora tösen hade en sån förra året och den var super..torr unge när alla andra på hennes avd.var blöt in på bara rumpan..bara utsidan var blöt på overallen..tror den kostar ca 900 :-..
emo: va kul att exit´s är bra. har du några bilder på deras overaller?
Tack Aneka, ska kolla in där
Har man inte regnkläder utanpå overallen när det regnar? Det har jag tänkt att sonen ska ha. Men när jag läser här så verkar det som att overallerna ska klara av regn så att man inte behöver regnkläder. Eller är det när de är i snön som ni menar att de blir våta?
jag har aldrig hört nån som har regnställ över en vinteroverall men de kanske är olika var man bor. jag köper rejäl overall som klarar de mesta och regnar de i höst har jag regnställ med fleece under.
Jag tycker HM:s är kanon. Vi har två på dagis som vi alternerar mellan, funkar skitbra.
Någon som har nått gott eller dåligt att säga om Lindex overall? Har ju 30% där, så jag tänkte knipa en overall åt min son
fritzie76 skrev 2008-08-16 20:07:20 följande:
I fjor när det regnade och inte var så kallt så hade sonen regnkläder med fleece under. Men när det var kallt hade han overall som vi köpt på Lindex och om det regnade så hade han regnkläder utanpå. Jag tror att alla barn hade det, oavsett vilken overall de hade.
Det verkar som det råder delade meningar om detta.
Jag tyckte att Lindex overall var superbra men vill ha någon annan detta året.
När jag hämtade i våras/vintras så tänkte jag på att personalen dragit på de andra barnen galonisar utanpå overallen medan mina hade endast overaller, då hade jag pops overaller.
Emilia hade också PoP-overall och som sagt var den kanske skulle klara regn, men det var väldigt blött ute så jag tyckte det var bra med galonisar. Tror inte hon led av det.