För mig tog det 4 månader efter missfallet (mitt tredje) och att få svar på MF-utredningen som visade att vi enligt proverna skulle vara friska. Jag fick inte börja utredningen omgående, utan var tvungen att vänta två mensperioder innan (då man måste vara "läkt"), sedan tog det tid att få resultatet från provsvaren. Hade under tiden ett mycket tidigt missfall till (var bara gravid i en vecka, men ändå...) Min nuvarande läkare säger att det inte är helt ovanligt med kromosomavvikelser som en orsak till missfall, vilket inte utesluter att man kan få barn, men man behöver ha en betydligt striktare kontroll under graviditeten för att utesluta missbildningar. Jag tror dock att de flesta inte får någon förklaring till missfallen, vilket också kan vara frustrerande.
Jag tycker att du ska försöka koppla bort och inte gå in för att bli gravid, försöka må bra psykiskt och fysiskt, men skulle du bli gravid så blir du. De flesta som har haft upprepade missfall lyckas till slut har jag hört, även om jag inte riktigt tror på slumpen, men vi blir ju i alla fall gravida och någon gång borde det gå vägen!
Lycka till!!!